2 pcer på 1 adsl linie, overførsel af file~
Fra : danni plougmann

Dato : 27-07-03 23:30

jeg har et erricson adsl modem, min pc og min mors pc forbundet med en
switch.
min computer køre windows xp
min mors køre windows 98.
internettet virker fint på begge maskiner.

jeg har 2 dynamiske ip'er

vi kan ikke se hianden på netværket, jeg har nogengange brug for at sende
nogen filer ned til hendes computer og lidt omvendt engang imellem. jeg har
specialt meget brug for det nu pga hendes cdrom drev er istykker.

har det ikke noget at gøre med at når vi for tildelt en dynamisk ip så får
vi 2 forskellige subnetmasker.
det virkede fint dengang jeg klargjorde maskinerne inden de kom på adsl.
havd skal jeg gøre, der må da være en mulighed.

er lidt træt af at sende med 13 kb/s til en computer der står 5 - 6 meter
væk.

/mvh danni plougmann

Fra : Lars Grau

Dato : 27-07-03 23:40

Du kan gøre flere ting, den er at ligge en TC/IP protokol mere i system og
give dem det ip nr. som du gerne vil have de skal have. det er en måde. Du
kan også sætte en IPX protokol op der skal du bare huske at give den samme
rammetype, så skulle det gerne køre. Prøv det

Mvh

Lars