Redhat 9 og netkort problem
Fra : mk

Dato : 27-07-03 23:27

Hej NG

Jeg har problemer med flg.

Min Redhat 9 genkender ikke mit integrerede netkort 3com 3c940 på Asus
bundkort P4P800.

En driver er fundet på
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4P800 men jeg
forstår ikke flg. vejledning i installation af driveren.

Hvad er kernel source i punkt 1, der er ikke nogen linux mappe i /usr/src og
kommandoerne i pkt 6 giver fejlmedelelser at filerne ikke findes.

Hvordan installerer jeg dette netkort i Redhat 9?

Martin

1) Make sure that the kernel source is installed in /usr/src/linux

or /usr/src/linux-2.4.

2) Copy the file /Linux/3c2000.tar.gz from the 3Com driver CD to

your hard drive.

3) Change to the directory containing 3c2000.tar.gz

4) Type 'tar zxvf 3c2000.tar.gz'

5) Type 'cd 3c2000'

Note: on SuSE systems since 7.1, you will have to execute the

following commands before running make:

cp /boot/vmlinuz.version.h /usr/src/linux/include/linux/version.h

cp /boot/vmlinuz.autoconf.h /usr/src/linux/include/linux/autoconf.h

For more details se http://sdb.suse.de/en/sdb/html/mwalter_kernel_24.html

6) Type 'make load' to load the driver.

Alternatively, you may type the following to load the driver:

insmod 3c2000.o

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-03 00:27

On Mon, 28 Jul 2003 00:26:46 +0200, mk wrote:

> Hvad er kernel source i punkt 1, der er ikke nogen linux mappe i
> /usr/src og kommandoerne i pkt 6 giver fejlmedelelser at filerne ikke
> findes.

Hvilket er logisk nok.

> Hvordan installerer jeg dette netkort i Redhat 9?

Først installerer du kernel-sourcen (findes som en rpm), og så følger
du vejledningen.

--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : mk

Dato : 28-07-03 00:54

Hej Martin

Tak for svar - vil du give et link til denne kernel-source som rpm og en
lille vejledning i installation af denne - jeg er linux newbie...

Tak :)

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-03 02:00

On Mon, 28 Jul 2003 01:54:03 +0200, mk wrote:

> Tak for svar - vil du give et link til denne kernel-source som rpm

Den skulle gerne ligge på dine CD'ere. Du skal sørge for at installere
samme version af sourcen, som den version af kernen du kører med.

> og en
> lille vejledning i installation af denne - jeg er linux newbie...

Jeg ved desværre ikke hvad pakkeværktøjet hedder i RH, men kigger du dine
CD'ere igennem og finder noget der hedder "kernel-source-x.x-x.rpm" og
dobbeltklikker på den, så åbner det rigtige værktøj sikkert.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.