MS Windows
briani 27239
Kræver hurtigt svar!!! Ang lyd i WinXP
Fra : Thomas

Dato : 27-07-03 22:11

Hejsa

Jeg har problemer med at optage lyd ind i Windows XP.
Jeg vil gerne optage lyden fra Kashmir koncerten der kommer
lige omkring midnat... Og har trukket kablet fra min forstærker
til min computer, som jeg har gjort 100 gange før...

I Winodows 98 kunne jeg justere lydstyrken for min "Line In",
så jeg kunne lave tæt på perfekte optagelser...

Det kan jeg bare ikke i Windows XP... Jeg har fundet
lydindstillingerne, og har fundet stedet hvor jeg kan justere
min "line in"... Men selvom jeg skruer helt ned for den, forvrænger
den lyden utrolig meget på det jeg optager ind...

Hvad kan jeg gøre??

Svar hurtigt!!!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 22:20

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas wrote:

> [...]
>min "line in"... Men selvom jeg skruer helt ned for den, forvrænger
>den lyden utrolig meget på det jeg optager ind...

Kan det ikke tænkes at det er "den forkerte" du justerer på (eller
"den forkerte" du lytter til)?

Prøv at gå op i Options og skift mellem "Playback" og "Recording". At
du skruer ned for den ene, påvirker ikke den anden.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 22:22

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Kan det ikke tænkes [...]

Eller var det måske en idé at prøve at opdatere driverne til
lydkortet.

Fra : Thomas

Dato : 27-07-03 22:35

Hej igen

> [...]
> Prøv at gå op i Options og skift mellem "Playback" og "Recording". At
> du skruer ned for den ene, påvirker ikke den anden.

Som sagt... Jeg har gjort det hundredevis af gange før... Under Win98.
Der virker det upåklageligt... Jeg ER inde under recording...
Mit bedste bud er, at fejlen ligger i Windows XP... Man kan simpelthen
ikke skrue langt nok ned... Eller hvad?

Andre bud?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-03 22:22

"Thomas" <Thomas.Elbo@NOSPAMprivat.dk> wrote in message
> [...]
> min "line in"... Men selvom jeg skruer helt ned for den, forvrænger
> den lyden utrolig meget på det jeg optager ind...

Formenligt bruger du din microfon indgang istedet, og har så slået
forstærkning til??

Husker du at kigge i recording control, istedet for play control?

Hvilket program bruger du til at optage med?

Fra : Thomas

Dato : 27-07-03 22:36

> Formenligt bruger du din microfon indgang istedet, og har så slået
> forstærkning til??

Formegentlig ikke.... Som sagt, har jeg gjort det 100 gange før...
Det er line-in jeg bruger..

> Husker du at kigge i recording control, istedet for play control?

Selvfølgelig

> Hvilket program bruger du til at optage med?

CoolEdit 2000 Pro

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-03 03:31

"Thomas" <Thomas.Elbo@NOSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Formegentlig ikke.... Som sagt, har jeg gjort det 100 gange før...
> Det er line-in jeg bruger..

Hvilket lydkort er det?

Nogle lydkort har kombineret line og micindgang og det kan give problemer under
winXP, f.eks. Yamaha. Kører dit lydkort med firmware, så få den opdateret hos
producenten, så det starter op med defauelt line niveau hvergang.

Læg også mærke til, at hvis lydkortet har sin egen mixer, så skal man nogen
gange alligevel sætte niveauerne i windows egen mixer, fordi den ikke bliver
slået fra. Dette gælder bl.a. for Terratec DMX 6 fire og 1024.

Claus