graviditets-beregner
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-07-03 20:56

Ahhhhhhh.... kan ikke længere hitte rede i "n'de uge" og "uge n". Hvor
finder jeg en dims på nettet, der ud fra termins-datoen fortæller i
hvilken ugen graviditeten er lige nu?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : postbakken

Dato : 27-07-03 20:54

www.netbaby.dk har de en graviditets kallender den er super den brugte
jeg under begge garviditeter... der er også på www.barneguiden.dk og på
www.netdoktor.dk
held og lykke
venligst
Maiken

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-07-03 21:26

"postbakken" <mrrl@larsen.tdcadsl.dk> writes:

> på www.netbaby.dk har de en graviditets kallender den er super den
> brugte jeg under begge garviditeter... der er også på
> www.barneguiden.dk og på www.netdoktor.dk

Hmmmm.... jeg kan ganske enkelte ikke finde det. Jeg kan finde en
dims, der ud fra første dag i sidste menstruration kommer op med en
tabel, men det er ikke det, jeg leder efter. Jeg leder efter en dims,
hvor jeg fortæller den om terminadatoen, og den fortæller mig resten.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-03 21:37

On Sun, 27 Jul 2003 22:25:52 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> tabel, men det er ikke det, jeg leder efter. Jeg leder efter en dims,
> hvor jeg fortæller den om terminadatoen, og den fortæller mig resten.

Ved kæresten ikke hvilken dato der var første dag i sidste mens?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-07-03 22:05

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Ved kæresten ikke hvilken dato der var første dag i sidste mens? --

Nej, der fik sådan cirka fem sekunder fra at vi stoppede med
pi-pillerne og til at der var en unge på vej. Derfor.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-03 22:02

On Sun, 27 Jul 2003 23:04:42 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Nej, der fik sådan cirka fem sekunder fra at vi stoppede med
> pi-pillerne og til at der var en unge på vej. Derfor.

Så prøv at kigge på vandrejournalen og se om datoen ikke står der. Det er
trods alt den dato terminsdatoen er udregnet efter.
Hvor må de dog forresten være fedt at have det på den måde...
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-03 21:45

On Sun, 27 Jul 2003 21:55:47 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Ahhhhhhh.... kan ikke længere hitte rede i "n'de uge" og "uge n". Hvor
> finder jeg en dims på nettet, der ud fra termins-datoen fortæller i
> hvilken ugen graviditeten er lige nu?

Hvis du kender terminsdatoen, skulle det ikke være nødvendigt med en dims
på nettet. Forskellen mellem "n'de uge" og "uge n", er om man har
overstået ugen eller ej. Hvis man har været gravid i 23 uger, så er man i
24. graviditetsuge. Da en kvinde svjh er gravid i 40 uger, burde
regnestykket være til at overkomme.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-07-03 22:04

> [...]

> er man i 24. graviditetsuge. Da en kvinde svjh er gravid i 40 uger,
> burde regnestykket være til at overkomme.

Det mente jeg også - men har alligevel måtte erkende, at vi fåkker det
op hver eneste gang. Terminen er fastset til 27. september, og vi
kommer kontant i tvivl om, hvilken uge hun/barnet er i.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-03 22:05

On Sun, 27 Jul 2003 23:04:10 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Det mente jeg også - men har alligevel måtte erkende, at vi fåkker det
> op hver eneste gang. Terminen er fastset til 27. september, og vi
> kommer kontant i tvivl om, hvilken uge hun/barnet er i.

Ja ok, den situation kan jeg godt genkende. Jeg plejede så bare at spørge
fruen. Jeg kan forstå at den metode ikke fungerer i dit tilfælde.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-07-03 22:15

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Ja ok, den situation kan jeg godt genkende. Jeg plejede så bare at
> spørge fruen. Jeg kan forstå at den metode ikke fungerer i dit
> tilfælde.

Korrekt. Det fungerer overhovede ikke her. Vi er begge lige elendige
til tal.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-03 22:39

On Sun, 27 Jul 2003 23:15:28 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Korrekt. Det fungerer overhovede ikke her. Vi er begge lige elendige
> til tal.

Så sæt 21/12-2002 (27/9-2003 - 280 dage) ind som mens-datoen.

Nøjagtigt hvad ønskede du dig i julegave sidste år?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-07-03 00:25

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Så sæt 21/12-2002 (27/9-2003 - 280 dage) ind som mens-datoen.

Takker. Du er sejere til tal end jeg er. Klart. 40 uger gange syv
dage, 280 dage baglæns. Eneste hage er, at min kæreste ikke havde
menstruration her, fordi p-pillerne rumsterer lidt i rytmen. Vi vælger
imidlertid at tro naturvidenskaben, når den fortæller os at barnet
kommer den 27.09.03.

> Nøjagtigt hvad ønskede du dig i julegave sidste år?

En "Leatherman Wave" og en TiBook. Nå nej, det var året før.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-03 07:34

On Mon, 28 Jul 2003 01:25:11 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Takker. Du er sejere til tal end jeg er. Klart. 40 uger gange syv
> dage, 280 dage baglæns.

Ja, det er utroligt hvad man kan bruge et regneark til.

> Eneste hage er, at min kæreste ikke havde
> menstruration her, fordi p-pillerne rumsterer lidt i rytmen. Vi vælger
> imidlertid at tro naturvidenskaben, når den fortæller os at barnet
> kommer den 27.09.03.

Hvis i regner med et tidsrum, der ligger en uge før den dato og to uger
efter, så er der svjh 99% chance for at i rammer rigtigt.

> En "Leatherman Wave" og en TiBook. Nå nej, det var året før.

Sidste år fik du i det mindste dit ønske opfyldt
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Nette

Dato : 27-07-03 23:36

"Janus Sandsgaard" skrev i en meddelelse
> Det mente jeg også - men har alligevel måtte erkende, at vi fåkker det
> op hver eneste gang. Terminen er fastset til 27. september, og vi
> kommer kontant i tvivl om, hvilken uge hun/barnet er i.

Hvis du tæller ned, regnende med at hendes 40. uge er overstået d. 27.
september, så er mandag d. 28/7 altså i dag, den dag hvor den hvor hendes
32. uge er startet.
På tirsdag vil hun så være 31 uger og 2 dage henne, og torsdag 31 uger og 4
dage.
Det er meget nemt at huske for jer, for I følger faktisk kalenderugerne plus
en uge. Mandag d. 28.07 går vi ind i uge 31, og hun går ind i uge 32.

Held og lykke med de sidste måneder før forøgelsen

Nette

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-07-03 00:15

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> writes:

> Hvis du tæller ned, regnende med at hendes 40. uge er overstået
> d. 27. september, så er mandag d. 28/7 altså i dag, den dag hvor
> den hvor hendes 32. uge er startet.

Ah, ja. Mange tak. Du har virkelig styr på det. Jeg kommer hele tiden
til at bytte om begreberne (og det synes jeg også nogle af bøgerne
gør). Nuvel, nu er det slået fast at barnet i dag går ind i sin 8-
måned i maven:

http://spiren.janus.dk/

> Held og lykke med de sidste måneder før forøgelsen

Takker.

-j

Fra : Nette

Dato : 28-07-03 08:30

> Ah, ja. Mange tak. Du har virkelig styr på det. Jeg kommer hele tiden
> til at bytte om begreberne (og det synes jeg også nogle af bøgerne
> gør).

Så lidt

Selv jordemoder og læge kan være uenige, så der er vel ikke noget at sige
til, at vi menige menensker også ind imellem kan rode lidt rundt i
begreberne.

Nette

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-03 00:12

On Mon, 28 Jul 2003 00:35:32 +0200, Nette wrote:

> På tirsdag vil hun så være 31 uger og 2 dage henne, og torsdag 31 uger og 4
> dage.

Men hun er i 32. graviditetsuge.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Nette

Dato : 28-07-03 08:26

"Martin Edlich" skrev i en meddelelse

> Men hun er i 32. graviditetsuge.

jeps, hvilket jeg også startede med at skrive:

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-03 08:59

On Mon, 28 Jul 2003 09:25:57 +0200, Nette wrote:

> jeps, hvilket jeg også startede med at skrive:

Undskyld, jeg var under indflydelse af feber og Whisky, så det overså jeg.
Det skal ske igen.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 29-07-03 16:32

Hej Martin

> Undskyld, jeg var under indflydelse af feber og Whisky, så det overså jeg.

God bedring med både feber og tømmermænd ,-))

/Sebastian

> Det skal ske igen.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 28-07-03 18:06

Prøv www.b-a-b-y.dk

Fra : Odense

Dato : 29-07-03 10:47

Hejsa..

Da jeg ventede min den sidste ,fandt jeg denne side under mange timers
søgning på området.
Kan rent anbefale sitet ,da der er jordmoder ,sundhedspl & chat for gravide
og fædrene
http://www.netjordemoderen.dk/

Held & Lykke

Bente
www.flintstones.webbyen.dk

Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 29-07-03 20:54

> [...]
> Ahhhhhhh.... kan ikke længere hitte rede i "n'de uge" og "uge n". Hvor
> finder jeg en dims på nettet, der ud fra termins-datoen fortæller i

Hejsa Janus.
Man kan finde en beregner på bla. www.libero.dk og på www.sundhed.dk
Venlig hilsen Marianne