MS Windows
briani 27239
download af billede
Fra : Locknet

Dato : 27-07-03 18:26

Hejsa
Nu håber jeg, dette er den rigtige gruppe. Jeg regner med problemet har
noget med indstilling af Explorer at gøre?
Når jeg ønsker at gemme et JPG billede fra en hjemmeside el lign, er det
pludselig ikke muligt længere. BMP er nu det eneste valg. Maskinen kører XP.
Håber nogen kan hjælpe!

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 18:30

Locknet skrev:
> [...]
> det pludselig ikke muligt længere. BMP er nu det eneste valg.
> Maskinen kører XP. Håber nogen kan hjælpe!

Tøm Temporary Internet Files

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 18:34

In dk.edb.system.ms-windows, Locknet wrote:

>Nu håber jeg, dette er den rigtige gruppe. Jeg regner med problemet har
>noget med indstilling af Explorer at gøre?

Jah, det er rigtigt, men det er Internet Explorer. ;) Det har vi en
speciel gruppe til: <news:dk.edb.internet.software.browser> (hvis du
ikke skulle vide det allerede).

>Når jeg ønsker at gemme et JPG billede fra en hjemmeside el lign, er det
>pludselig ikke muligt længere. BMP er nu det eneste valg.

Tøm din cache (Temporary Internet Files). Det kan gøres fra Internet
Explorer, i Tools -> Internet Options -> General.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-07-03 20:43

> Tøm din cache (Temporary Internet Files). Det kan gøres fra Internet
> Explorer, i Tools -> Internet Options -> General.

Jamen, er der en der kan forklare "fejlen". BMP fylder jo meget mere end jpg og hvis det er
pladsproblemer er det lidt mærkeligt at der kun kan lagres i BMP

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 21:17

In dk.edb.system.ms-windows, JSH (9800) wrote:

>Jamen, er der en der kan forklare "fejlen". BMP fylder jo meget mere
>end jpg og hvis det er pladsproblemer er det lidt mærkeligt at der
>kun kan lagres i BMP

Jep, jeg har også undret mig meget over det. Det betyder også at /jeg/
i hvert fald ikke kan forklare det. Måske er det en "feature". :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-07-03 21:42

http://support.microsoft.com/?kbid=260650
--
Knud

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 21:48

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]

[...]

>http://support.microsoft.com/?kbid=260650

Det forklarer vel stadigvæk ikke *hvorfor* den kun kan gemme bmp - men
blot at det altså er tilfældet.

Fra : Locknet

Dato : 27-07-03 22:06

.... Er BMP ikke et mere standard format for windows end JPG? Jeg tænker, den
måske går over til noget "den kender", når den har lidt problemer

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 22:17

In dk.edb.system.ms-windows, Locknet wrote:

>... Er BMP ikke et mere standard format for windows end JPG?

Joh, det er det vel. Måske er "standard" ikke lige ordet, men det er i
hvert fald et meget simplere format.

>Jeg tænker, den måske går over til noget "den kender", når den har
>lidt problemer

Sådan arbejder vi mennesker jo, så hvorfor ikke. :) Jeg ved det ikke,
det virker bare underligt, for det fylder jo, som "JSH" skriver, en
del mere. Hvis det er fordi at cachen er fyldt op, må det da være en
fordel at det, som proppes herind, fyldet så lidt som muligt.

Lidt tankeflyveri: Det kan være at Internet Explorer får en advarsel
når den prøver at skrive til cachen, hvis den er fuld. Måske har den
ikke lige lyst til at prøve at forstå hvad der er galt, så i stedet
for det, træder den bare så varsomt som muligt, ved at gemme i et
simpelt format, og håber så på at problemet forsvinder. Ej, jeg aner
det ikke, hehe...

PS: Kan jeg ikke lokke dig til at svare under det citerede, som
beskrevet her: <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Det ser lidt pænere ud, og så er det nemmere at finde rundt i. På
forhånd tak. :)

Fra : Locknet

Dato : 27-07-03 22:48

> [...]
> beskrevet her: <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
> Det ser lidt pænere ud, og så er det nemmere at finde rundt i. På

OK, jeg skal nok øve mig, og igen mange tak!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 22:53

>OK, jeg skal nok øve mig

Det er superflot. :)