Opdatering af listebox?
Fra : tobias

Dato : 27-07-03 16:55

Hej,

Jeg har følgende eksterne menufil (Fra Knud Gert Ellentoft) i JavaScript:

function go1(){
if
(document.selecter1.select1.options[document.selecter1.select1.selectedIndex
].value != "none") {
location =
document.selecter1.select1.options[document.selecter1.select1.selectedIndex]
..value
}
}

document.write('<form name="selecter1"><select class="menusel"
name="select1" size=1 onchange="go1()">');
document.write('<option value=none>Hovedmenu');
document.write('<option value="dok1.htm">Dokument 1');
document.write('</select>');
document.write('</form>');

Som kaldes i html-dokumentet med:

<script src="hovedmenu.js" type="text/javascript"></script>

Det virker egentlig ganske fint, meeen.....

Hvis jeg bruger browserens frem/retur knap bliver funktionen ikke opdateret
og det senest valgte menupunkt bliver stående i listen - og uden at virke!
Et tryk på opdater ændrer heller ikke noget.

Brugeren skal vælge et nyt punkt på listen før der sker noget - og det vil
med garanti give noget forvirring hos brugeren.

Kan jeg tilføje nogt, som opdaterer listen?

tobias