Waypoint i DLS 2
Fra : Hans Henrik Honore

Dato : 27-07-03 14:17

Er der nogen der ved hvordan man sletter et waypoint, som man er kommet til
at oprette ved en fejl i Det Levende Søkort ver. 2.

v.h
3xh

Fra : Preben Jensen

Dato : 28-07-03 09:28

Hej

Jeg ved ikke, om man kan slette egne waypoints direkte i DLS - men hvis du
har databaseprogrammet Microsoft Access, kan du åbne databasen user.mdb (den
ligger der, hvor du har installeret DLS) og derefter åbne tabellen UserWP.
Her kan du blot slette de uønskede waypoints.

mvh Preben

Fra : hhmcsv

Dato : 28-07-03 21:43

Hej Preben,
Jeg har haft det samme problem som du beskriver, og har kommunikeret
meget med KMS om det. Der er to løsninger:
1) Den ene er den nævnte, simpelthen at klikke på databasen user.mdb i
programmappen. Her kan man så rette og slette.
2) Den anden er, at fejlen kun optræder, når din PC er opsat til dansk
sprog. Ved at skifte til engelsk løses problemet. Du går ind i
Kontrolpanel --> international --> vælg sprog. Her skal der så vælges
engelsk. Det kan have nogen uønskede bivirkninger (som f.eks. at der
bruges kommaer til at separere tusinder i store tal (hvor vi jo bruger
punktum) og at datoformater bliver som på engelsk. Ifølge KMS er det
fordi programmet er konstrueret på en maskine der har haft engelsk som
sprog. Men spørg mig ikke om den nøjere forklaring. Det er kun waypoints
som er oprettet i din egen waypointssamling der kan slettes. Dvs. at man
skal klikke på waypoint'et (hvor man så kan rette det) og lade fluebenet
i "tilføj til egen waypointssamling" stå sat. Når du så næste gang
klikker på waypointet kan det slettes ved at sletknappen nu vises.

Med sejlerhilsen
Hans-Henrik

http://www.kandu.dk/