USB og BIOS
Fra : frk Weel

Dato : 03-04-01 15:06

Jeg har problemer med min USB-port! Når jeg tilslutter mit
digitalkamera identificerer Windows ikke ny hardware...

Min lokale computermand siger: ' USB enheden i din Pc er sandsynligvis
ikke aktiveret i BIOS'en'

Jeg har kigget i BIOS'en men kan ikke finde noget der har med USB at
gøre.....

Er der nogen der kan hjælpe?

Birgitte

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-01 08:38

frk Weel skrev...
> Jeg har problemer med min USB-port! Når jeg tilslutter mit
> digitalkamera identificerer Windows ikke ny hardware...

Jeg antager du bruger en Windows der understøtter USB?
Altså ikke win95 eller NT?

> Min lokale computermand siger: ' USB enheden i din Pc er sandsynligvis
> ikke aktiveret i BIOS'en'

Du kan i enhedshåndtering se om usb-drivere er indlæst og
aktiveret (Alt+db.klik på denne computer)

> Jeg har kigget i BIOS'en men kan ikke finde noget der har med USB at
> gøre.....

Findes sandsynligvis på samme side som IRQ listen er,
hvor der burde være en linie der hedder noget i retning af:
"assign irq til usb" som evt skal enables.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : frk Weel

Dato : 04-04-01 13:40

On Wed, 4 Apr 2001 09:37:54 +0200, =?iso-8859-1?Q?Peter_Schr=F8der?=
<nosp@mplea.se> wrote:

>Findes sandsynligvis på samme side som IRQ listen er,
>hvor der burde være en linie der hedder noget i retning af:
>"assign irq til usb" som evt skal enables.

Problemet er løst, tusind tak for hjælpen!
mvh Birgitte

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-01 10:55

"frk Weel" <weel@burdur.dk> s
> Jeg har problemer med min USB-port! Når jeg tilslutter mit
> digitalkamera identificerer Windows ikke ny hardware...

Har det virket ?

Hvis ja så installer camera sw'eren igen. Min win98se har haft samme problem
to gange med kommunikationen med et canon ixus.

Hvis nej så prøv at installere igen alligevel. (Ved canon er der et seperat
forløb at installerer usb support)

/Anders Majland