Ukendt antal variable i en form (genopslag~
Fra : Kim Eichen

Dato : 27-07-03 00:02

Hej gruppe

I en form indgår følgende:

<form action=\"edit.php\" method=get>

$HTTP_POST_VARS["kursusgang_beskrivelse" ] = $beskrivelse;
$sw = new SPAW_Wysiwyg("kursusgang_beskrivelse$i" /*name*/,stripslashes
($HTTP_POST_VARS("kursusgang_beskrivelse" ]) /*value*/, 'dk' /*language*/, 'ssc' /*toolbar mode*/,
'default' /*theme*//*,'580px'*/ /*width*//*, '350px' /*height*/);
$sw->show();
$i++;

Ovenstående er et tekstredigeringsscript, der indsættes et ukendt antal gange.
Hver instans har sit eget navn (kursusgang_beskrivelse$i)

Værdierne sendes til en ny side og skal indsættes i nedenstående forespørgsel

$query1 = "UPDATE kursusgang SET kursusgang.beskrivelse = '$kursusgang_beskrivelse$i'
WHERE kursusgang.kursus_id = $kursusid
AND kursusgang.kursusgang_id = $temp_kursusgangid";
$result=mysql_query($query1);

Ovenstående virker ikke ('$kursusgang_beskrivelse$i' er problemet)
Hvis jeg erstatter med $kursusgang_beskrivelse$i med $kursusgang_beskrivelse0 får jeg indsat data,
men så forsvinder dynamikken jo desværre.
Dvs. jeg skal kunne oversætte $kursusgang_beskrivelse$i til $kursusgang_beskrivelse0,
$kursusgang_beskrivelse1 og så videre.

Hvordan gør jeg det?

Mvh Kim

Fra : JMo.

Dato : 27-07-03 00:09

http://dk.php.net/manual/en/language.variables.variable.php

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-07-03 01:29

"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> wrote in message news:Xns93C5BA92A267JMoUsenetPost@212.54.64.149...
> "Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in

> http://dk.php.net/manual/en/language.variables.variable.php

jubii

Endelig fik jeg det til at virke, tak for hjælpen.

Mvh Kim