| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | CBR1000F problemer, hjælp til newbie pleas~ Fra : Lars Rasmussen | 
  Dato :  26-07-03 21:11 |  
  |  
 
            Så er den gal...........
 Det startede med at jeg havde periodiske startproblemer hvor dyret ikke
 kunne humpe i gang, den kunne slet ikke li´hverken choker eller gas, kunne
 bedst bare på starteren men dog uden at springe i gang. Dagen efter kunne
 den så springe i gang lige med det samme ???
 Nå, men da jeg lige har erhveret den kender jeg den ikke så godt (har dog
 haft modelen før uden nogle problemer), så tænkte jeg at jeg ville give
 dyret en service overhaling med nye tændrør, olie (ja, jeg sprang over
 oliefilteret, butikken havde lukket) ,og kigge lidt på luftfilteret.
 Da jeg var færdig sprang den i gang, men den var også en smule varm. Så
 kørte jeg en kort tur for at få lidt "varme i den", DET kunne den IKKE li´,
 nu kunne den slet ikke tage gas, så døde den, og jeg kunne dreje gassen helt
 i bund og den hostede alligevel kun lige rundt med et par tusinde
 omdrejninger. Jeg endte for foden af en bakke og måtte slæbe dyret 300 meter
 op ad bakke, 235 kg plus det løse...........
 Nu sidder jeg bare og stirre på den og er lidt sur på den. Hvad gjorde jeg
 galt ??
 Olien er : 10W-40, halv syntetisk sag som er beregnet til en 4 takts sag som
 min, og olie standen er som den skal være.
 Tændrørene er de rigtige, har checket dem i følge manualen. De er dog ikke
 indstillet, gabet skal være 0,8 - 0,9mm, de ligende de gamle............jeg
 har ingen søgeblad   
Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et originalt, men
 et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det let og gav det en gang
 olie.
 Min teori er at det luftfilter driller mig, hvor stor betydning har det ?
 Det er som om at benzin / luft blandingen ikke er i orden.
 Jeg har læst så mange gode indlæg i denne newsgroupe, så måske sidder der
 nogle som ville hjælpe mig lidt ?
 På forhånd tak !,
 Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Bisgaard (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Bisgaard | 
  Dato :  26-07-03 21:27 |  
  |   
            
> Tændrørene er de rigtige, har checket dem i følge manualen. De er dog ikke
 > indstillet, gabet skal være 0,8 - 0,9mm, de ligende de
 gamle............jeg
 > har ingen søgeblad   
>
 > Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et originalt,
 men
 > et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det let og gav det en
 gang
 > olie.
 >
 Hvilken olie gav du luftfilteret ? det der er beregnet til KN filtre eller
 hvad ?
 MVH
 Lars Bisgaard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Rasmussen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Rasmussen | 
  Dato :  26-07-03 21:33 |  
  |  
 
            Æhhh.......nej, *bukker nakken lidt* - troede at min 10W-40 var helt i top
 til det, jeg kan allerede høre din reaktion. Kan det virkelig skabe de
 problemer når motoren bliver varm ?
 "Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3f22e41e$0$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > > Tændrørene er de rigtige, har checket dem i følge manualen. De er dog
 ikke
 > > indstillet, gabet skal være 0,8 - 0,9mm, de ligende de
 > gamle............jeg
 > > har ingen søgeblad   
> >
 > > Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et originalt,
 > men
 > > et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det let og gav det en
 > gang
 > > olie.
 > >
 >
 >
 >
 > Hvilken olie gav du luftfilteret ? det der er beregnet til KN filtre eller
 > hvad ?
 >
 >
 >
 > MVH
 >
 > Lars Bisgaard
 >
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Tjinca (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tjinca | 
  Dato :  26-07-03 22:08 |  
  |   
            
 "Lars Rasmussen" <Lars_406@mail.tele.dk> wrote in message
 news:3f22e57b$0$13181$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Æhhh.......nej, *bukker nakken lidt* - troede at min 10W-40 var helt i top
 > til det, jeg kan allerede høre din reaktion. Kan det virkelig skabe de
 > problemer når motoren bliver varm ?
 
     Nej nej nej... der bruges specielt luftfilter olie, KN har en spraydåse
 som du kan bruge til det... den er mere klæbrig, hvor alm. olie ikke er
 klæbrig nok til at fange støvpartiklerne. og så medfølger der en vejledning
 hvor der står du ikke må komme for meget olie på :)
 
     VH
     Lars Molnit
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Lars Rasmussen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Rasmussen | 
  Dato :  26-07-03 22:43 |  
  |   
            Jeg prøver det mandag, så skal det altså lykkes.
 
 Tak for hælpen so far.........
 
 "Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> wrote in message
 news:bfuqjp$d00$1@sunsite.dk...
 >
 > "Lars Rasmussen" <Lars_406@mail.tele.dk> wrote in message
 > news:3f22e57b$0$13181$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > Æhhh.......nej, *bukker nakken lidt* - troede at min 10W-40 var helt i
 top
 > > til det, jeg kan allerede høre din reaktion. Kan det virkelig skabe de
 > > problemer når motoren bliver varm ?
 >
 >     Nej nej nej... der bruges specielt luftfilter olie, KN har en
 spraydåse
 > som du kan bruge til det... den er mere klæbrig, hvor alm. olie ikke er
 > klæbrig nok til at fange støvpartiklerne. og så medfølger der en
 vejledning
 > hvor der står du ikke må komme for meget olie på :)
 >
 >     VH
 >     Lars Molnit
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           D@n Dethlefsen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen | 
  Dato :  26-07-03 21:44 |  
  |  
 
            > Min teori er at det luftfilter driller mig, hvor stor betydning har
 > det ? Det er som om at benzin / luft blandingen ikke er i orden.
 >
 Har du prøvet at køre et lille smut uden luftfilteret, for at se om der
 ændre noget ?
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
 www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Rasmussen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Rasmussen | 
  Dato :  26-07-03 21:57 |  
  |  
 
            Nej, den ide fik jeg da jeg startede den halvvarm, jeg prøvede men det gang
 ingen forskel. Den havde heller ikke symtomerne på det tidspunkt.
 I morgen vil jeg prøve det, kan det virkelig være det ? Så er det fordi at
 den ikke kan ånde.
 "D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3f22e817$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Min teori er at det luftfilter driller mig, hvor stor betydning har
 > > det ? Det er som om at benzin / luft blandingen ikke er i orden.
 > >
 >
 > Har du prøvet at køre et lille smut uden luftfilteret, for at se om der
 > ændre noget ?
 >
 > --
 > Dan -  DMCN#561
 > (Ducati 748 + MZ TS250/2)
 >  www.dethlefsens.dk
> slet "OSTEN" fra adr. ved svar
 >
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Tjinca (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tjinca | 
  Dato :  26-07-03 22:05 |  
  |   
            > Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et originalt,
 men
 > et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det let og gav det en
 gang
 > olie.
 
     Her er fejlen, du har kommet for meget olie på :) det er en typisk KN
 nybegynder fejl, og derved kan den ikke ånde som den skal, og for for fed...
 det gør du kan starte den uden choker i koldt vejr næsten, fordi den skal ha
 mere benzin når det er koldt, og når den blir bare lidt varm, så drukner
 den.
 
     Rense filteret igen, og gi det en lille skvis olie, kun lige og så ikke
 mere :)
 
     VH
     Lars Molnit
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Rasmussen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Rasmussen | 
  Dato :  26-07-03 22:10 |  
  |   
            Ja, det er nok luftfilteret at vi skal koncenterer os om. Hvordan renser jeg
 det bedst, og hvordan giver jeg det den rigtige olie og i de rigtige mængder
 ?
 
 
 "Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> wrote in message
 news:bfuqeo$cpb$1@sunsite.dk...
 > > Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et originalt,
 > men
 > > et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det let og gav det en
 > gang
 > > olie.
 >
 >     Her er fejlen, du har kommet for meget olie på :) det er en typisk KN
 > nybegynder fejl, og derved kan den ikke ånde som den skal, og for for
 fed...
 > det gør du kan starte den uden choker i koldt vejr næsten, fordi den skal
 ha
 > mere benzin når det er koldt, og når den blir bare lidt varm, så drukner
 > den.
 >
 >     Rense filteret igen, og gi det en lille skvis olie, kun lige og så
 ikke
 > mere :)
 >
 >     VH
 >     Lars Molnit
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Bent Erik Thomsen (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bent Erik Thomsen | 
  Dato :  26-07-03 23:27 |  
  |  
 
            Lars Rasmussen wrote:
 > Ja, det er nok luftfilteret at vi skal koncenterer os om. Hvordan
 > renser jeg det bedst, og hvordan giver jeg det den rigtige olie og i
 > de rigtige mængder ?
 >
 >
 > "Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> wrote in message
 > news:bfuqeo$cpb$1@sunsite.dk...
 >>> Luftfilteret har jeg derimod en mistanke til. Det er ikke et
 >>> originalt, men et K&N filter som skal bades i olie. Jeg rensede det
 >>> let og gav det en gang olie.
 >>
 >>     Her er fejlen, du har kommet for meget olie på :) det er en
 >> typisk KN nybegynder fejl, og derved kan den ikke ånde som den skal,
 >> og for for fed... det gør du kan starte den uden choker i koldt vejr
 >> næsten, fordi den skal ha mere benzin når det er koldt, og når den
 >> blir bare lidt varm, så drukner den.
 >>
 >>     Rense filteret igen, og gi det en lille skvis olie, kun lige og
 >> så ikke mere :)
 >>
 >>     VH
 >>     Lars Molnit
 Se her;
 http://www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_rensvejl.htm
mvh
 -- 
 Bent Erik Thomsen
 nær Aalborg
 Pga. SPAM benyt nedenstående email:
 bmw (snabela) poet (punktum) dk
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges:  http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS     (Skal pudses)
 1992 Golf TD(i)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten | 
  Dato :  27-07-03 07:21 |  
  |   
            Lars Rasmussen wrote:
 
 > Ja, det er nok luftfilteret at vi skal koncenterer os om. Hvordan renser jeg
 > det bedst, og hvordan giver jeg det den rigtige olie og i de rigtige mængder
 
 Hvis du bor i kbh-området så har jeg et KN rensekit liggende fra dengang
 jeg havde en mc med KN filter. Jeg skal ikke bruge det mere, så det er dit
 hvis du kan bruge det...
 
 Carsten (checker mail omkring middag)
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  27-07-03 08:26 |  
  |  
 
            In article <3f22e051$0$13269$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lars 
 Rasmussen says...
 > Så er den gal...........
 > 
 > Det startede med at jeg havde periodiske startproblemer hvor dyret ikke
 > kunne humpe i gang, den kunne slet ikke li´hverken choker eller gas, kunne
 > bedst bare på starteren men dog uden at springe i gang. Dagen efter kunne
 > den så springe i gang lige med det samme ???
 > 
 > Nå, men da jeg lige har erhveret den kender jeg den ikke så godt (har dog
 > 
 > <Klip>
 Det kan være nogle af de andre nævnte fejl; men jeg vil lige henlede 
 opmærksomheden på et ondartet tilfælde, med samme symptomer!
 MC'en kører fint; men går pludseligt istå! Efter nogen tid erkendes 
 det, at den går istå, når lyset tændes!!??
 Gennemmåling af ledninger o.s.v. viser at der er forbindelse, og ingen 
 kortslutninger; men tydeligvis forsvinder tændingen, for efter et 
 stykke tid at komme igen, efter stilstand.
 Problemet viser sig at være dårlige og irrede kabelsko og ledninger. 
 Til dels p.gr.a. et batteri der er løbet over. Forbindelserne er 
 simpelthen ikke gode nok til at der kommer den nødvendige strøm frem 
 til tændingssystemet, så det kan levere varen.
 En kåbe med 2 forlygter sætter det i forvejen klejne elsystem på 
 yderligere svedeture, da 2 x 55W nærlys + det løse, hurtigt giver en 
 strøm på små 10 A der trækkes fra batteri/generator, konstant.
 Udskiftning af irrede kabelsko/stik og en mere optimal ledningsføring, 
 har indtil nu forbedret pålideligheden, på MC'en! Frakobling af den ene 
 forlygte, har gjort at den endda i tilfælde hvor Murphey til enhver tid 
 ville få en MC til at strejke, har fungeret upåklageligt og startet 
 velvilligt!!!
 - Prøv at kaste et blik på div. kabler og kabelsko, og se om de er 
 sorte eller grønne af korrosion.
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
 http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about  www.mc-portalen.com ?
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |