forlængerarm til påhængsmotor
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 26-07-03 17:07

Jeg har i et par tilfælde set jolle med påhængsmotor, hvor
styre/gashåndtaget på påhængsmotorener blevet forælænget med en 'pind'.

Er det noget man kan købe eller er der tale om hjemmesløjd ?

--
Hilsen

Carsten

Fra : Kim Hansen

Dato : 26-07-03 17:20

On Sat, 26 Jul 2003 18:07:15 +0200, "Carsten Jørgensen"
<cjng1@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har i et par tilfælde set jolle med påhængsmotor, hvor
>styre/gashåndtaget på påhængsmotorener blevet forælænget med en 'pind'.
>
>Er det noget man kan købe eller er der tale om hjemmesløjd ?

Mange laver dem vist selv, men jeg har lige købt en på ca. 60 cm for
210.- . Der findes også en teleskop som kst 320.-
Min er købt i Føns på Fyn.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 26-07-03 18:45

Hvad med et stykke plastrør ala vvs rør. De kan købes i alle byggemarkeder
osv.
En kammerat havde sådan et rør på sin påhængsmotor. Det gjorde så meget at
den pludselig kunne plane. Det koster jo ikke alverden.

--
Venligst

Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-08-03 22:10

Selve forlængerarmen kan man købe ved den lokale båd forhandler...

Men dette er kun et rør til at sætte ned over gashåndtaget på din motor, og
således forlænge styre/gas funktionen... men ikke gear skiftet... Der er dog
lavet påhængsmotorer der fungerer således at gas/gear skiftet er bygget ind
i håndtaget... og det er ikke mindre end genialt...
Jan Rasmussen

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 14-08-03 09:18

Hej
Prøv at få en med stopknap, meget rar at have hvis der sker noget...
eller en land sikkerheds/dødmands knap/snor

mikael