Kan ikke hente IE5.5 kun 6.0 hos microsoft
Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-07-03 16:59

Hej gruppe

Jeg har hentet ie6.0 da jeg ikke kunne finde 5.5 på microsoft hjemmeside. Nu
1 uge efter jeg har kørt med outlook og ie6.0 er jeg alerede begyndt at få
spammail. Jeg aner ikke hvor det kommer fra og min newsg-mail og (dafault)
mail er alternative mails som jeg har som webmail/hotmail. Bliver det mere
almindeligt at udlevere folks data jo nyere browserne bliver eller hvad. Jeg
så også at min winamp fra 1998 kunne opgraderes, men da jeg opgraderede var
det eneste 'tillæg' reklamer, men ja den kunne stadig spille mp3.
Ved nogle om man stadig kan hente IE 5.5 et sted.

Mvh Ole

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-07-03 17:03

"Ole Nielsen" <olen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg har hentet ie6.0 da jeg ikke kunne finde 5.5 på microsoft
> hjemmeside. Nu 1 uge efter jeg har kørt med outlook og ie6.0 er jeg
> alerede begyndt at få spammail.

Ligger din mailadresse på nettet?

> Jeg aner ikke hvor det kommer fra og
> min newsg-mail og (dafault) mail er alternative mails som jeg har som
> webmail/hotmail. Bliver det mere almindeligt at udlevere folks data
> jo nyere browserne bliver eller hvad.

Jeg tror ikke min browser kender min mailadresse.

> Ved nogle om man stadig kan hente IE 5.5 et sted.

http://browsers.evolt.org/
direkte:
http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/5.5 74MB
http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/5.5_SP1 84MB
http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/5.5_SP2 84MB

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 17:11

Ole Nielsen skrev:

> Jeg har hentet ie6.0 da jeg ikke kunne finde 5.5 på microsoft
> hjemmeside.

Det lyder sandsynligt at de kun linker til nyeste version. Ældre
udgaver kan findes på <http://browsers.evolt.org/>.

> Nu 1 uge efter jeg har kørt med outlook og ie6.0
> er jeg alerede begyndt at få spammail.

Det har ikke noget at gøre med hvilken version af postprogram eller
browser du benytter.

> Jeg aner ikke hvor det kommer fra og min newsg-mail og (dafault)
> mail er alternative mails som jeg har som webmail/hotmail.

Den adresse du har benyttet i ovenstående indlæg (olen på
privat.dk) er sandsynligvis allerede høstet af spammere. Hvis man
bruger sin adresse på usenet, er der desværre næsten garanti for at
den vil modtage spam. Din nuværende adresse er der ikke meget at
gøre ved - dog kan du vælge at filtrere for spam ved modtagelsen -
det kan fx gøres med programmet SpamPal (<http://www.spampal.org/>)
der er ganske effektivt.

Man kan sikre en ny adresse mod spam på flere måder. Nogle af dem
er beskrevet her:
<http://www.lundhansen.dk/bertel/spam/no_spam.htm>

En anden metode er at bruge en ugyldig adresse i from-feltet men en
gyldig i reply-to (ved ugyldige adresser bør man altid benytte
endelsen .invalid for ikke at kompromitere korrekte adresser)

> Bliver det mere almindeligt at udlevere folks data jo nyere
> browserne bliver eller hvad.

Nej. Seriøse firmaer - herunder de store browserproducenter - kan
ikke leve med at emailadresser sendt til dem havner hos spammere.
Diverse spyware til IE kan til gengæld godt tænkes at sende din
adresse videre.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-07-03 17:48

Hej og tak for hjælpen Adresen olen@ ved jeg bliver spammet som ind i
h...... men min egen mail som jeg værner dybt om har kun edc (som er et
ejendomsmæglerbureau) og ellers kun et par af mine venner. Da denne, min
private, mail skulle holdes Helt fri for spam. Selv ved tilmelsingen til
edc's nyhedsbrev gik der 5min betænkningstid om jeg ikke skulle bruge en af
mine web-mails. Men de spammer nok ikke, så jeg må se hvad der sker, men der
kommer den samme ene spammail hver dag. Det er vildt nok der ikke er nogle
der sagsøger disse mennesker som nok scorer en fed check på alle disse hits
som nogle fjolser nok giver dem. Men med min påpasselighed må feks. dette
spam-firma sende pænt mange mails ud om dagen

Hilsen Ole

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-07-03 18:30

Ole Nielsen skrev:

>Selv ved tilmelsingen til
>edc's nyhedsbrev gik der 5min betænkningstid om jeg ikke skulle bruge en af
>mine web-mails. Men de spammer nok ikke,

De gør i hvert fald via fodpost. (nægter at respektere 'Reklamer nej
tak')

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 20:23

Ole Nielsen skrev:

> Hej og tak for hjælpen Adresen olen@ ved jeg bliver
> spammet som ind i h...... men min egen mail som jeg værner
> dybt om har kun edc (som er et ejendomsmæglerbureau) og ellers
> kun et par af mine venner.

O.k. - men de spammails du har fortalt dukkede op efter din
opgradering, hvilken adresse er de sendt til?

NB: Læs gerne min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen