Detect browser sprog
Fra : Mads United

Dato : 03-04-01 13:26

Er det muligt at detecte hvilket sprog der benyttes i en browser, jeg skal
vide om det er en dansk eller engelsk.

Tak

Fra : Mads United

Dato : 03-04-01 13:40

ja det kan man godt

var type=navigator.appName
if (type=="Netscape")
var lang = navigator.language
else
var lang = navigator.userLanguage

//cut down to first 2 chars of country code
var lang = lang.substr(0,2)

så er lang = "da" for dansk eller "en" for engelsk

smart...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-04-01 06:39

Bare husk at rigtigt mange mennesker bruger en engelsk browser selvom
deres hovedsprog ikke er engelsk.

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 09-04-01 17:40

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Bare husk at rigtigt mange mennesker bruger en engelsk browser selvom
> deres hovedsprog ikke er engelsk.

Ja, jeg bruger f.eks. engelske browsere på engelsk windows, men er alligevel
pæredansk

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
..... now with new url .... update bookmarks, please !

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-01 20:30

Mads United wrote:

> Er det muligt at detecte hvilket sprog der benyttes i en browser, jeg skal
> vide om det er en dansk eller engelsk.

Hvorfor ikke i stedet kigge i http-headeren for at hitte ud af hvilket
sprog brugeren gerne vil have svar tilbage i?

http://bigfoot.com/~thunderbear