MS Windows
briani 27239
XP, win98 netværk/ ikke synlig
Fra : Carsten

Dato : 26-07-03 12:42

Hej
jeg er lige ved at hjælpe en kammererart med han netværk,
have 2 XP og en win98 på en tdc internet forbindelse,
dvs. at maskinerne er tildelt globale dynamiske ip adresser
men det er kun di to XP maskiner der kan delle filer mv.
win98 er helt usynlig, den kan dog sagtens ping'es
jeg er lidt på bar bund, da jeg selv er vand til egen router
/Carsten

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 12:50

"Carsten" <c.friedrichsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er lidt på bar bund, da jeg selv er vand til egen router

Alt lantrafik kører over tdc`s router, hvor der kun er adgang for 2
maskiner, den tredje (w98) bliver droppet.

Køb en router og lav et ordentligt net.

Mvh Jens

Fra : Carsten

Dato : 26-07-03 14:05

Jens wrote:

> Alt lantrafik kører over tdc`s router, hvor der kun er adgang for 2
> maskiner, den tredje (w98) bliver droppet.
>
> Køb en router og lav et ordentligt net.
>
> Mvh Jens

alle 3 maskiner har Inet. adgang samtidig, og der er 4 IP adresser
til rådighed
så det er heller ikke der problemet ligger.
Men jeg er enig man bør have sin egen router!
/Carsten

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 18:58

"Carsten" <c.friedrichsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> alle 3 maskiner har Inet. adgang samtidig, og der er 4 IP adresser
> til rådighed
> så det er heller ikke der problemet ligger.

Hvilke ipèr er det så, de skal være på samme net jo.

> Men jeg er enig man bør have sin egen router!

Det var altid noget.........

Mvh Jens

Fra : Carsten

Dato : 27-07-03 12:24

Jens wrote:

> Hvilke ipèr er det så, de skal være på samme net jo.

> Det var altid noget.........
>

> Mvh Jens
så som jeg ser det får hver maskine en ip adresse i forskellige klasse C net
og med en net maske på 255.255.255.128 har de ikke en sanges for at kunde se
hinanden, men problemet ligger vel på tdc router som ikke er informeret om
at de pågældende 3 netværks kort skal være på samme klasse C net.
/Carsten

Fra : Jens

Dato : 27-07-03 14:20

> [...]

net
> og med en net maske på 255.255.255.128 har de ikke en sanges for at kunde

Ja, det er jo ret sandsynligt.

> men problemet ligger vel på tdc router som ikke er informeret om
> at de pågældende 3 netværks kort skal være på samme klasse C net.

Prøv at fortælle dem det............, det er nok nemmere at gå i Bilka efter
en Topcom.

Mvh Jens