/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC service er OK :-)
Fra : Kim


Dato : 26-07-03 10:00

Hej
Jeg har nok landets dyreste bredbånd, Proaccess 512/512 til kr.625 pr. md.

Har været fristet af Tele2´s tilbud men efter at have læst at deres service
er i bund, og efter at have forsøgt at ringe 5 gange i hele tilbudsperioden
(uden at komme igennem), så mistede de en kunde her.

Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:

Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC som
omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder - OMGÅENDE
nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele kørte
upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det tidspunkt
som var lovet, for at høre om alt var i orden.

Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre discount-
noservice-ISP'ere.

Men altså en hamper pris

Mvh

 
 
KsNa (26-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 26-07-03 10:11


"Kim" <kim@nospam.lp> skrev i en meddelelse news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har nok landets dyreste bredbånd, Proaccess 512/512 til kr.625 pr. md.
>
> Har været fristet af Tele2´s tilbud men efter at have læst at deres
service
> er i bund, og efter at have forsøgt at ringe 5 gange i hele
tilbudsperioden
> (uden at komme igennem), så mistede de en kunde her.
>
> Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
>
> Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC som
> omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder - OMGÅENDE
> nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele kørte
> upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det tidspunkt
> som var lovet, for at høre om alt var i orden.
>
> Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre discount-
> noservice-ISP'ere.
>
> Men altså en hamper pris
>

Ja, man for hvad man betaler for.

Mvh.
Kim



Anders Houmark (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-07-03 14:22

Kim wrote:

>
> Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre
> discount- noservice-ISP'ere.

Nu har jeg så en såkaldt "discount-noservice-ISP", også kaldet Tiscali, og
det har faktisk ikke været nødvendigt at have en sådan service aftale som
bare koster mere.. I de 3 år jeg har haft dem som udbyder har der sammenlagt
været nedetid på ca. 2 dage i alt.. Jeg betaler 20 kroner mere end dig, men
får til gengæld 1024/512 (unkl. router osv).. og jeg er fuldt tilfreds..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Peter Tønnesen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 26-07-03 14:53


"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:xbvUa.38644$Kb2.1571551@news010.worldonline.dk...
> Kim wrote:
>
> >
> > Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre
> > discount- noservice-ISP'ere.
>
> Nu har jeg så en såkaldt "discount-noservice-ISP", også kaldet Tiscali, og
> det har faktisk ikke været nødvendigt at have en sådan service aftale som
> bare koster mere.. I de 3 år jeg har haft dem som udbyder har der
sammenlagt
> været nedetid på ca. 2 dage i alt.. Jeg betaler 20 kroner mere end dig,
men
> får til gengæld 1024/512 (unkl. router osv).. og jeg er fuldt tilfreds..

Det er godt at du er tilfreds med din linie, men hvad nu hvis?

Et firma som er afhængig af deres ADSL vil nok gerne have muligheden for at
få klaret en eventuel fejlretning inden for fx. 3 timer, disse services er
ikke tilgængeligt på et privat abb. Det er jo så bare ærgeligt at det er
nødvendigt med den slags service, men en ADSL med 100% oppe tid, er svær at
finde, at der så tilbydes superhurtigt fejlretning, er jo bare en god ting i
de tilfælde

Men, service koster.

VH
Peter



Anders Houmark (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-07-03 19:08

Peter Tønnesen wrote:

> Det er godt at du er tilfreds med din linie, men hvad nu hvis?

Det sker ikke (7-9-13).. Men altså, jeg kan ikke se hvorfor det skulle ske,
det har kørt rigtig godt i 3 år.

De gange der har været noget galt er det blevet rettet lynhurtigt.. Men ja,
jeg betaler ikke til at der kan sidde en mand klar til fejlfinding og
reperation på hver eneste central i Danmark, og jeg har det hele fint med
det, for det kører pissegodt som det gør nu, og som det altid har gjort :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:12

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:RmzUa.38714$Kb2.1585555@news010.worldonline.dk...
> Men altså, jeg kan ikke se hvorfor det skulle ske,
> det har kørt rigtig godt i 3 år.

Du har ikke meget erfaring med IT, eller hvad?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Anders Vind Ebbesen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 27-07-03 20:21

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
news:RmzUa.38714$Kb2.1585555@news010.worldonline.dk...
> Peter Tønnesen wrote:
> > Det er godt at du er tilfreds med din linie, men hvad nu hvis?
>
> Det sker ikke (7-9-13).. Men altså, jeg kan ikke se hvorfor det skulle
ske,
> det har kørt rigtig godt i 3 år.

Det generelle billede er vist, at har man først fået etableret en linie, og
kører den fint den første måned, så er der utroligt sjældent nedbrud - dette
gælder alle udbyderne.

Teknisk set mener jeg at alle udbyderne er meget godt med.

Hvad angår Tiscali synes mit indtryk at være at de fleste klager (i hvert
fald i disse grupper) er over det regningsrod de har bøvlet med i de seneste
mange år - og følgeproblemer dertil (langsom kundeservice etc. pga. de mange
sager).

TDC har lidt issues med deres usenet, ligesom Cybercity har lidt issues med
deres interessante prispolitik (på flere måder).

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk
Emner i #5: Kollektiv trafik, firma-indavl, resultater, 1. Top-5
Næste udgave: 31. juli



Lars J. Helbo (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 26-07-03 15:01

On Sat, 26 Jul 2003 09:00:22 +0000 (UTC), Kim <kim@nospam.lp> wrote:

>Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
>
>Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC som
>omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder - OMGÅENDE
>nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele kørte
>upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det tidspunkt
>som var lovet, for at høre om alt var i orden.
>
>Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre discount-
>noservice-ISP'ere.

Efter min mening, har det du nævner ikke noget som helst med service
at gøre. Der var jo åbenbart tale om en fejl på centralen. Du har købt
en vare. Det viser sig at den er fejlbehæftet. Du gør opmærksom på
fejlen og leverandøren retter fejlen.

Der er her tale om en pligt, som leverandøren har jævnfør købeloven.
Hvis han ikke lever op til denne pligt, så kan du kræve en reduktion
af prisen. Den kendsgerning, at han her levede op til sin pligt, er da
ikke en service, som kan berettige en højere pris.

Det ville være noget helt andet, hvis fejlen havde ligget i din ende
af systemet. Hvis du f.eks. ikke kunne finde ud af at installere din
computer korrekt, og TDC's hotline så havde hjulpet dig med råd og
vejledning. SÅ ville der være tale om en service, som muligvis kunne
berettige en højere pris.

Henne på væggen sidder der et lille stik. Alt hvad der befinder sig på
denne side af dette stik, det er mit ansvar. Hvis jeg ikke selv kan
finde ud af, at få det til at fungere, så må jeg ganske rigtigt betale
nogen for at ordne det hhv. hjælpe mig med at gøre det.

Alt hvad der sidder på den anden side af dette stik, det er udbyderens
ansvar, og det kan ikke være rigtigt, at jeg skal betale ham for at
rette fejl i det.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk
www.helbo.org

Kim (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 26-07-03 19:42

Lars J. Helbo <lars@salldata.dk> wrote in
news:7t05ivs7naagktt6ab3dk41cedc4gh79nj@4ax.com:

> Efter min mening, har det du nævner ikke noget som helst med service
> at gøre. Der var jo åbenbart tale om en fejl på centralen. Du har købt
> en vare. Det viser sig at den er fejlbehæftet. Du gør opmærksom på
> fejlen og leverandøren retter fejlen.

Sådan set ret enig


> Der er her tale om en pligt, som leverandøren har jævnfør købeloven.
> Hvis han ikke lever op til denne pligt, så kan du kræve en reduktion
> af prisen. Den kendsgerning, at han her levede op til sin pligt, er da
> ikke en service, som kan berettige en højere pris.

Her er jeg også ret enig. Men når man har oplevet at skulle ringe 100
gange til piskali uden at komme igennem, og skrevet 20 gange på deres
webformular uden at få svar, så ved man hvor galt "service" kan gå


> Det ville være noget helt andet, hvis fejlen havde ligget i din ende
> af systemet. Hvis du f.eks. ikke kunne finde ud af at installere din
> computer korrekt, og TDC's hotline så havde hjulpet dig med råd og
> vejledning. SÅ ville der være tale om en service, som muligvis kunne
> berettige en højere pris.

Der er vel ingen ISP'ere som skal bruge tid på at undervise "maren i
kæret" som lige har fået PC


> Henne på væggen sidder der et lille stik. Alt hvad der befinder sig på
> denne side af dette stik, det er mit ansvar. Hvis jeg ikke selv kan
> finde ud af, at få det til at fungere, så må jeg ganske rigtigt betale
> nogen for at ordne det hhv. hjælpe mig med at gøre det.

Ja ringe til et IT-Service firma


> Alt hvad der sidder på den anden side af dette stik, det er udbyderens
> ansvar, og det kan ikke være rigtigt, at jeg skal betale ham for at
> rette fejl i det.

Enig - men jeg oplever i 90% af tilfældene i de starter med at give mig
skylden for at skidtet ikke virker. Og når jeg så kan give svar på
tiltale, og dokumentere lange pingtider, flowstop, NS fejl osv så får
piben en anden lyd. Og de påstår jo ALTID det er PC-en, og så må jeg igen
fortælle at jeg har så mange PC-er at jeg ikke kan tælle dem, og der har
været forsøgt med en PC med ren grundinstallation, uden firewall,
virusscanner osv og koblet direkte på modem udenom router.

Men jeg er glad for ikke at være supporter hos en ISP. Enten skal man
høre på alle brokhovederne der ikke evner en PC, eller også bliver man
til grin når en ekspert ringer ind

Mvh

Lars J. Helbo (29-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 29-07-03 10:30

On Sat, 26 Jul 2003 18:41:47 +0000 (UTC), Kim <kim@nospam.lp> wrote:

>Der er vel ingen ISP'ere som skal bruge tid på at undervise "maren i
>kæret" som lige har fået PC

Det tror jeg faktisk de skal.

>Enig - men jeg oplever i 90% af tilfældene i de starter med at give mig
>skylden for at skidtet ikke virker. Og når jeg så kan give svar på
>tiltale, og dokumentere lange pingtider, flowstop, NS fejl osv så får
>piben en anden lyd. Og de påstår jo ALTID det er PC-en, og så må jeg igen
>fortælle at jeg har så mange PC-er at jeg ikke kan tælle dem, og der har
>været forsøgt med en PC med ren grundinstallation, uden firewall,
>virusscanner osv og koblet direkte på modem udenom router.

>Men jeg er glad for ikke at være supporter hos en ISP. Enten skal man
>høre på alle brokhovederne der ikke evner en PC, eller også bliver man
>til grin når en ekspert ringer ind

Ganske enig. Men årsagen til at de begynder med at søge fejlen hos
kunden er jo formentlig, at det i de fleste tilfælde er her fejlen
ligger. Som supporter vil man jo hurtigt få en erfaring for, hvor
fejlen "plejer at ligge", og så vil man ganske naturligt begynde
søgninger netop der.

Det får så mig til at tro, at jeg som kunde betaler for en del support
af denne type. Det har jeg bare ikke brug for, og derfor er jeg
skeptrisk overfor udsagnet om "at man gerne betaler for en god
service". Jeg betaler kun gerne for den service, som jeg har brug for.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk
www.helbo.org

F.Mikkel (26-07-2003)
Kommentar
Fra : F.Mikkel


Dato : 26-07-03 19:28

Hvis du kendte TDC da de hed KTAS så ville du forsta hvorfor de er blevet så
flinke, der er jo ikke monopol mere.
Enten lukker man forretningen eller også behandler man kunderne anderledes.


"Kim" <kim@nospam.lp> skrev i en meddelelse news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har nok landets dyreste bredbånd, Proaccess 512/512 til kr.625 pr. md.
>
> Har været fristet af Tele2´s tilbud men efter at have læst at deres
service
> er i bund, og efter at have forsøgt at ringe 5 gange i hele
tilbudsperioden
> (uden at komme igennem), så mistede de en kunde her.
>
> Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
>
> Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC som
> omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder - OMGÅENDE
> nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele kørte
> upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det tidspunkt
> som var lovet, for at høre om alt var i orden.
>
> Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre discount-
> noservice-ISP'ere.
>
> Men altså en hamper pris
>
> Mvh



Kim (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 26-07-03 19:45

"F.Mikkel" <f.mikkel@tele2adsl.dk> wrote in
news:VJzUa.242$oK1.57@news.get2net.dk:

> Hvis du kendte TDC da de hed KTAS

Jo tak - hvor herre bevare os.

Mvh

-Thomas H- (26-07-2003)
Kommentar
Fra : -Thomas H-


Dato : 26-07-03 21:29

"F.Mikkel" <f.mikkel@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:VJzUa.242$oK1.57@news.get2net.dk...
> Hvis du kendte TDC da de hed KTAS så ville du forsta hvorfor de er blevet

> flinke, der er jo ikke monopol mere.
> Enten lukker man forretningen eller også behandler man kunderne
anderledes.

Prøv lige og kig den side her igennem

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

MVH
-Thomas H-



Kim Nielsen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen


Dato : 27-07-03 01:22


"F.Mikkel" <f.mikkel@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:VJzUa.242$oK1.57@news.get2net.dk...
> Hvis du kendte TDC da de hed KTAS så ville du forsta hvorfor de er
blevet så
> flinke, der er jo ikke monopol mere.
> Enten lukker man forretningen eller også behandler man kunderne
anderledes.
>
>
> "Kim" <kim@nospam.lp> skrev i en meddelelse
news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...
> > Hej
> > Jeg har nok landets dyreste bredbånd, Proaccess 512/512 til kr.625
pr. md.
> >
> > Har været fristet af Tele2´s tilbud men efter at have læst at deres
> service
> > er i bund, og efter at have forsøgt at ringe 5 gange i hele
> tilbudsperioden
> > (uden at komme igennem), så mistede de en kunde her.
> >
> > Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
> >
> > Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC
som
> > omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder -
OMGÅENDE
> > nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele
kørte
> > upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det
tidspunkt
> > som var lovet, for at høre om alt var i orden.
> >
> > Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre
discount-
> > noservice-ISP'ere.
> >
> > Men altså en hamper pris
> >
> > Mvh
>
>
TDC har da aldrig heddet KTAS - og KTAS har aldrig, aldrig solgt nogen
form for xDSL - det var slet ikke opfundet på den tid.

Var det 1995 hvor KTAS, FKTAS, JTAS og statens sønderjyske selskab
(glemt navnet) blev tvangs fusioneret, og tvunget til at opgive
monopolet.

Af underlig årsager har TDC/de klaret sig bedre end de tilsvarende i
udlandet, og priserne er også faldet mere i Dk en i EU generelt - måske
fordi der er over 50 teleselskaber i DK.


--
--
- § - Kim Nielsen - § -




Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 03:02

>
> Af underlig årsager har TDC/de klaret sig bedre end de tilsvarende i
> udlandet, og priserne er også faldet mere i Dk en i EU generelt - måske
> fordi der er over 50 teleselskaber i DK.

Jeg har aldrig betalt så meget i abonnement for min telefon som i dag.
Tidligere betalte vi (i Jylland) 270,- pr kvatal - men harmoniseringen
gjorde, at priserne skulle sættes op i Jylland - og vi betaler nu 360. At
minut taksterne er faldet kompensere ikke nok - det kræver man ringer MEGET.

Jørn



Bjørn Jørvad (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-07-03 03:15


"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f2332ec$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> men harmoniseringen
> gjorde, at priserne skulle sættes op i Jylland - og vi betaler nu 360. At
> minut taksterne er faldet kompensere ikke nok - det kræver man ringer
MEGET.

Var det nu det, der var årsagen....var det ikke grundet JTAS, FT, KTAS samt
Sønderjylland skulle lægges sammen til ét selskab.

Jeg mener prisforhøjelsen skyldtes KTAS...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn



Anders Vind Ebbesen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 27-07-03 10:01

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3f23359d$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Var det nu det, der var årsagen....var det ikke grundet JTAS, FT, KTAS
samt
> Sønderjylland skulle lægges sammen til ét selskab.

Jeg mener i øvrigt det var TS og FT som først havde digitaliseret alle
centraler, selvom det er de områder med færrest kunder.

> Jeg mener prisforhøjelsen skyldtes KTAS...?

Det er muligt - så vidt jeg erindrer blev der uddelt i omegnen af 5000
fyresedler den dag KTAS blev privatiseret.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk
Emner i #5: Kollektiv trafik, firma-indavl, resultater, 1. Top-5
Næste udgave: 31. juli



Bjørn Jørvad (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-07-03 13:15


"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
news:bg04ad$kbj$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Det er muligt - så vidt jeg erindrer blev der uddelt i omegnen af 5000
> fyresedler den dag KTAS blev privatiseret.

Det er muligt - så vidt jeg husker, var KTAS ved at være et nedslidt system
og der skulle ofres temmelig mange penge på at gøre "hovedstanden" up to
date.

Dette skulle de andre selskaber (abonnenterne) være med til at betale.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:14

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f2332ec$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har aldrig betalt så meget i abonnement for min telefon som i dag.
> Tidligere betalte vi (i Jylland) 270,- pr kvatal - men harmoniseringen
> gjorde, at priserne skulle sættes op i Jylland - og vi betaler nu 360.
At
> minut taksterne er faldet kompensere ikke nok - det kræver man ringer
MEGET.

Den gennemsnitlige pris er faldet. Det er et regulatorisk krav, så jeg
regner da med at det opfyldes.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 20:37


> Den gennemsnitlige pris er faldet. Det er et regulatorisk krav, så jeg
> regner da med at det opfyldes.

Det kommer vel meget an på hvilken "kunde" man betragter. For mig er
priserne steget en del, men desværre er fastnet en nødvendighed for at kunne
få ADSL. Ved godt jeg kan skifte til et par udbydere som ikke anvender dels
kobber.

Jørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 22:44

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f242a25$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Den gennemsnitlige pris er faldet. Det er et regulatorisk krav, så
jeg
> > regner da med at det opfyldes.
> Det kommer vel meget an på hvilken "kunde" man betragter.

Gennemsnitskunden

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 23:19


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f2447a3$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f242a25$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Den gennemsnitlige pris er faldet. Det er et regulatorisk krav, så
> jeg
> > > regner da med at det opfyldes.
> > Det kommer vel meget an på hvilken "kunde" man betragter.
>
> Gennemsnitskunden

Han findes ikke i virkeligheden - men ellers har du sikkert ret.

Jørn



Thomas Jensen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-07-03 20:35

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3f231add$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "F.Mikkel" <f.mikkel@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Var det 1995 hvor KTAS, FKTAS, JTAS og statens sønderjyske selskab
> (glemt navnet) blev tvangs fusioneret, og tvunget til at opgive
> monopolet.
Tele Danmark blev, hvis jeg ikke husker meget forkert, "grundlagt" i 90, og
tog sig da af den internationale trafik.

i 95 blev KTAS, FKAS, JTAS og Tele Sønderjylland så slået sammen for at stå
bedre i den kommende liberalisering - og i 97 blev det så solgt til
Ameritech, som kort efter blev slået sammen med SBC (for at stå bedre i den
kommende liberalisering i US)

Thomas

--
Hmm, intet at fortælle...



Jørn Hundebøll (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 26-07-03 23:15


"Kim" <kim@nospam.lp> wrote in message news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...


> Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:


Ja først melder de i pressen at de er ved at lave verdens bedste newsserver,
så indfører de 2 dages retention og hastighedsbegrænsning på deres
newsserver, også afslutter de med at fjerne de de mest populære grupper.

Fast IP som tidligere var gratis, koster pludselig 10 kroner pr. måned.

Kopi af mails til mobiltelefonen koster pludselig penge.

Det kan man da kalde service !

Jørn



Kim (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 27-07-03 00:00

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> wrote in
news:3f22fdba$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ja først melder de i pressen at de er ved at lave verdens bedste
> newsserver, så indfører de 2 dages retention og hastighedsbegrænsning
> på deres newsserver, også afslutter de med at fjerne de de mest
> populære grupper.

Det har også irriteret mig!

Hastigheden svarer til en 256 linie selvom man betaler for en hurtigere.

Jeg smutter også snart fra TDC af denne grund, men hvem har så den bedste
newsserver på fuld skrue og lang retention på mindst en uge ?


> Fast IP som tidligere var gratis, koster pludselig 10 kroner pr.
> måned.
>
> Kopi af mails til mobiltelefonen koster pludselig penge.

Og SMS'er er begrænset til 10 om dagen på Deres SMS-web og kræver log-in så
de kan logge alt hvad man skriver

Hvem skal man vælge, nu hvor Tele2 er totalt overbelastede og er ved at
ende som Piskali ?

Cybershitty´s metoder med at give rabat til dem der varsler flytning er
også så plat at dem vil jeg heller ikke vælge.

Mvh

Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 03:03

> Hvem skal man vælge, nu hvor Tele2 er totalt overbelastede og er ved at
> ende som Piskali ?

Hvem siger de er overbelastet ? Det er vel kun problemet at TDC ikke kan
leve op til deres forpligtelser med at oprette forbindelserne indenfor de 6
uger (de kan godt klare 2 uger for deres egne TDC kunder).

Jørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 19:19

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f233329$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvem siger de er overbelastet ? Det er vel kun problemet at TDC ikke
kan
> leve op til deres forpligtelser med at oprette forbindelserne indenfor
de 6
> uger (de kan godt klare 2 uger for deres egne TDC kunder).

Du kan nok være ret sikker på at problemet igen er at de prognoser TDC
skal have af gensælgerne 6 måneder forud ikke har taget højde for
tilvæksten.
Jeg ved intet om hvorvidt det er tilfældet, men der er ret strikse krav
til TDC i standardaftalerne, så gensælgerne ville have perfekt skyts
såfremt det reelt var TDC der ikke levede op til dem, og jeg mindes ikke
at have læst at nogen har rejst sager/klager på baggrund af
forsinkelserne.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 20:35


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f2417a1$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f233329$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hvem siger de er overbelastet ? Det er vel kun problemet at TDC ikke
> kan
> > leve op til deres forpligtelser med at oprette forbindelserne indenfor
> de 6
> > uger (de kan godt klare 2 uger for deres egne TDC kunder).
>
> Du kan nok være ret sikker på at problemet igen er at de prognoser TDC
> skal have af gensælgerne 6 måneder forud ikke har taget højde for
> tilvæksten.
> Jeg ved intet om hvorvidt det er tilfældet, men der er ret strikse krav
> til TDC i standardaftalerne, så gensælgerne ville have perfekt skyts
> såfremt det reelt var TDC der ikke levede op til dem, og jeg mindes ikke
> at have læst at nogen har rejst sager/klager på baggrund af
> forsinkelserne.

Jeg skal ikke afvise at succesen for Tele2 langt overstiger deres vildeste
forventninger - og de derfor ikke i tilstrækkelig grad havde købt
"kapacitet" til konverteringen hos TDC. Men problemet bliver vel også mindre
for hver gang der ryger 5.000-10.000 kunder fra TDC.

Jørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 22:45

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f2429ac$1$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg skal ikke afvise at succesen for Tele2 langt overstiger deres
vildeste
> forventninger - og de derfor ikke i tilstrækkelig grad havde købt
> "kapacitet" til konverteringen hos TDC. Men problemet bliver vel også
mindre
> for hver gang der ryger 5.000-10.000 kunder fra TDC.

Næppe. Det bliver der ikke flere mandetimer/måned af.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 23:18


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f2447e7$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f2429ac$1$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Jeg skal ikke afvise at succesen for Tele2 langt overstiger deres
> vildeste
> > forventninger - og de derfor ikke i tilstrækkelig grad havde købt
> > "kapacitet" til konverteringen hos TDC. Men problemet bliver vel også
> mindre
> > for hver gang der ryger 5.000-10.000 kunder fra TDC.
>
> Næppe. Det bliver der ikke flere mandetimer/måned af.

Jo færre kunder der skal serviceres internt, jo bedre tid til konvertere

Jørn



Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 23:57

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f245034$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jo færre kunder der skal serviceres internt, jo bedre tid til
konvertere

Og hvad vil du så bruge denne hjemmestrikkede teori om resursedynamikken
i et større dansk teleselskab til?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Thomas Eg Jørgensen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 27-07-03 09:27


"Kim" <kim@nospam.lp> wrote in message news:bfv154$s49$1@sunsite.dk...
> Jeg smutter også snart fra TDC af denne grund, men hvem har så den bedste
> newsserver på fuld skrue og lang retention på mindst en uge ?

TDC + www.easynews.com måske?

MVH
Thomas



KsNa (27-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 27-07-03 20:27


"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:3f22fdba$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kim" <kim@nospam.lp> wrote in message news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...
>
>
> > Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
>
>
> Ja først melder de i pressen at de er ved at lave verdens bedste
newsserver,
> så indfører de 2 dages retention og hastighedsbegrænsning på deres
> newsserver, også afslutter de med at fjerne de de mest populære grupper.
>
> Fast IP som tidligere var gratis, koster pludselig 10 kroner pr. måned.
>
> Kopi af mails til mobiltelefonen koster pludselig penge.
>
> Det kan man da kalde service !
>
> Jørn
>

Hvem siger at service skal være gratis, for at være service ?

Mvh.
Kim



Bjørn Jørvad (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 27-07-03 20:35


"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f242903$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Hvem siger at service skal være gratis, for at være service ?

Bør man retteligen så ikke kalde denne "service" en 'ydelse'..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn



KsNa (29-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 29-07-03 19:51


"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f24297e$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f242903$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Hvem siger at service skal være gratis, for at være service ?
>
> Bør man retteligen så ikke kalde denne "service" en 'ydelse'..?
>

Er en service, ikke altid en ydelse.
Et firma eller en person der gør noget for andre yder en service, men næsten
altid mod betaling(vinduespudseren, mekanikkeren eller - en ISP), af en
eller anden grund tror/forventer mange, at serviceydelser fra et firma i
telebranchen skal være = gratis service.
Mon disse personer tænker på at uden et økonomisk overskud, vil disse
firmaer ikke kunne overleve.

Mvh.
Kim



Thomas Bowers (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Bowers


Dato : 27-07-03 12:16


"Kim" <kim@nospam.lp> wrote in message news:bftfv6$s3g$2@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har nok landets dyreste bredbånd, Proaccess 512/512 til kr.625 pr. md.
>
> Har været fristet af Tele2´s tilbud men efter at have læst at deres
service
> er i bund, og efter at have forsøgt at ringe 5 gange i hele
tilbudsperioden
> (uden at komme igennem), så mistede de en kunde her.
>
> Men hvad får man så egentligt for dobbelt pris hos TDC:
>
> Jo, min linie havde flowstop og dårlig dl, og jeg ringede til TDC som
> omgående - uden telefonkø og uden en masse inkompetent pladder - OMGÅENDE
> nedlagde linien på centralen og oprettede den igen, så det hele kørte
> upåklageligt efter 10 min Tilmed ringede TDC tilbage på det tidspunkt
> som var lovet, for at høre om alt var i orden.
>
> Noget sådant er helt utænkeligt med Tiscali og Tele2 og de andre discount-
> noservice-ISP'ere.
>
> Men altså en hamper pris
>
> Mvh

Jeg må da indrømme at jeg var blevet betænkelig efter min bestilling af en
512kbit til 340 kr/måned hos Tele2, efter alle de problemer folk
tilsyneladende har haft her i forum.

Nu sidder jeg med linien der blev leveret til tiden og virker 100% uden
problemer. De 3 opkald jeg havde til Tele2, var ventetiden max. 4-5 min. så
nu mangler jeg kun at se at mine regninger også stemmer overens.

Hører jeg bare til det tavse flertal, eller kan man kalde mig heldig ?

Mvh. Thomas .....en tilfreds Tele2 -kunde (so far)



Jørn Hundebøll (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 27-07-03 20:33


"Thomas Bowers" <Bowers@spamnejtak-medit.dk> wrote in message
news:WvOUa.53$jm.1@news.get2net.dk...
> Jeg må da indrømme at jeg var blevet betænkelig efter min bestilling af en
> 512kbit til 340 kr/måned hos Tele2, efter alle de problemer folk
> tilsyneladende har haft her i forum.
>
> Nu sidder jeg med linien der blev leveret til tiden og virker 100% uden
> problemer. De 3 opkald jeg havde til Tele2, var ventetiden max. 4-5 min.

> nu mangler jeg kun at se at mine regninger også stemmer overens.
>
> Hører jeg bare til det tavse flertal, eller kan man kalde mig heldig ?

Det er fandme dejligt at høre fra en som det går godt for. Jeg håber at vi
konvertering (trods mindre start-vanskeligheder) afsluttes ligeså glædeligt.

Jørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste