2mbit symmetrisk kr.395 !!
Fra : Kim

Dato : 26-07-03 09:49

Hej
Hørte lige at radioen af NVE nu tilbyder fiberoptik til TV og bredbånd, men
kun indtil videre i Nordvest Sj. men de vil være landsdækkende. De skulle
have haft kundestorm med 10.000 nye kunder, men hvis vi andre nu også
bestormer dem så kan det være de hurtigere etablerer landsdækkende fiber.

Har nogen hørt om billigere 2048/2048mbit bredbånd til kr.395 incl moms /md
?

Nogen her der pt har deres produkt og kan berette om kvaliteten, og hvordan
deres SMTP, NNTP, NS servere mv. kører ?

Selv TV signalet er superbilligt.

http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=1
Shortlink
http://dpds.net/?0000D0

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-07-03 10:05

> Har nogen hørt om billigere 2048/2048mbit bredbånd til kr.395 incl moms
/md ?

Husk startomkostningerne (7000-15000 kr). Det er dyrt at grave nye
(fiber)kabler ned.

Hilsen
Niels Dybdahl

Fra : Kim

Dato : 26-07-03 10:20

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in news:3f224429$0$76049
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Husk startomkostningerne (7000-15000 kr). Det er dyrt at grave nye
> (fiber)kabler ned.

Havde helt overset

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 26-07-03 13:08

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in message
> /md ?
>
> Husk startomkostningerne (7000-15000 kr). Det er dyrt at grave nye
> (fiber)kabler ned.

Oprettelse af G.SHDSL ved Cybercity på 2,3/2,3mbit koster også 6995,-

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : John Sahl

Dato : 26-07-03 13:34

Anders Vind Ebbesen wrote:
> Oprettelse af G.SHDSL ved Cybercity på 2,3/2,3mbit koster også 6995,-

Månedsprisen er dog væsentligt højere hos CC.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 26-07-03 14:40

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Månedsprisen er dog væsentligt højere hos CC.

Ja - sammenligner man de to produkter, vil man på knapt 2 måneder have tjent
investeringen hjem.

Sammenligner man med de sædvanlige 2048/512 ADSL produkter vil der går 1½ år
før investeringen er hjemme (med forbehold for at ADSL priserne ikke falder
i mellemtiden).

Interessant er det i hvert fald, hvis det er andet end varm luft.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-07-03 10:09

> [...]
> have haft kundestorm med 10.000 nye kunder, men hvis vi andre nu også
> bestormer dem så kan det være de hurtigere etablerer landsdækkende fiber.

10000 er også ca. det antal kr. det koster at blive koblet på, dog kan man
spare noget ved selv at grave til kablet. Det skal du lige have med i
overvejelserne.

> Har nogen hørt om billigere 2048/2048mbit bredbånd til kr.395 incl moms
/md
> ?

Ikke i DK....

> Nogen her der pt har deres produkt og kan berette om kvaliteten, og
hvordan
> deres SMTP, NNTP, NS servere mv. kører ?

Det er kun nogle få 100 der har det nu, så der skal du være heldig for at en
af dem læser med herinde.

Når investeringen til etablering er gjort kan man spare en masse penge. Det
kunne være interessant at regne på hvornår den er tjent ind igen, i forhold
til hvis man brugte de "alm." leverandører.

/Andreas

Fra : Kim

Dato : 26-07-03 10:29

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> wrote in

> Når investeringen til etablering er gjort kan man spare en masse
> penge. Det kunne være interessant at regne på hvornår den er tjent ind
> igen, i forhold til hvis man brugte de "alm." leverandører.

JA et afgjort interessant regnestykke. Besparelse på TV signal og kommende
brug IP-telefoni vil skæppe godt. Kunne man så finde en IP-tele forwarder
så man kunne bruge ren IP-telefoni til almindelige ISDN/PSTN telefoner, så
kunne jeg i hvert fald spare 12-18.000 pr år til tele, og så er det helt
oplagt at ertableringen af kablet er rentabelt indenfor få år.

Men det vanskelige bliver nok kontrakten med NVE. Man skulle jo nødigt ende
i samme situation som fjernvarmekunder som endte med at betale væsentligt
mere, end ved varme fra deres eget oliefyr

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-07-03 22:00

> [...]
> kunne jeg i hvert fald spare 12-18.000 pr år til tele, og så er det helt
> oplagt at ertableringen af kablet er rentabelt indenfor få år.

Der findes firmaer, som gør det muligt at telefonere fra internettet til
almindeligt telefonnetværk. Sidst jeg checkede var minutprisen til danske
telefoner (uanset om det var fastnet eller mobil) på ca 1.30 kr/minut. Så
det er vist begrænset, hvor meget man kan spare endnu.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 20:26

Niels Dybdahl wrote:

> [...]
> telefoner (uanset om det var fastnet eller mobil) på ca 1.30 kr/minut. Så
> det er vist begrænset, hvor meget man kan spare endnu.

Jeg har en IP telefon service med USA nummer og hvis jeg skal ringe fra den til
danmark (fastnet), koster det kr.0.33/min. OK, OK, jeg har naturligvis også min
månedsafgift på den, men så koster det ikke noget at ringe til en hvilken som
helst telefon i USA og Canada og venner og familie ringer til lave USA priser
til mig her i danmark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-07-03 22:16

"Kim" <kim@nospam.lp> skrev i en meddelelse news:bfthl0$s3g$4@sunsite.dk...

KLIP

> JA et afgjort interessant regnestykke. Besparelse på TV signal

NVE skal vel også betale til programudbyderne som alle andre
signalleverandører..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : MN

Dato : 26-07-03 23:14

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3f22ef97$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> KLIP

> NVE skal vel også betale til programudbyderne som alle andre
> signalleverandører..?

Ja da. Til den pris er det kun skod kanaler.

Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 02:01

"MN" <mogensFJERNDET@dbs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja da. Til den pris er det kun skod kanaler.

Er der overhovedet nogen......?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-07-03 22:23

"Kim" <kim@nospam.lp> skrev i en meddelelse news:bftf92$s3g$1@sunsite.dk...

KLIP

> Selv TV signalet er superbilligt.

Hvad får man for det latterlige beløb..?

PS: Vær evig forvisset om at TV ikke bliver Pay-per-View for de
traditionelle programmer eks. TV-3, DR, TV2, NDR, SV osv. osv. Det har
*ingen* programudbydere nogen sinde gået med til og tro ikke *det* har været
forsøgt før.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn