Et foto-album..?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-07-03 01:22

Hej herinde...
Jeg sidder og søger efter et foto album script (eller hvad vi nu skal kalde
det) som jeg gerne skulle bruge til min side..
Har søgt på google.com, og der dukker også en del op, men syntes ikke rigtig
at jeg finde det vigtigste for mig - nemlig at det kan integreres i mit
bestående design (at det faktisk kan vises i en tabel, og ikke en frame) -
mini-billeder (thumbs) og filnavnet - mere kræver jeg ikke...

Det behøver ikke at have mulighed for alle mulige kommentar / ratings
systemer eller submapper og lign. (billeder/på tur/ og /billeder/i byen/ -
det er alt hvad jeg kræver på det punkt)

Så ville høre om, der er nogle der er nogen, der er stødt på noget lign.
det..?

M.v.h

Thomas

--
Hmm. ikke rigtig noget at sige..

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-07-03 07:25

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> det er alt hvad jeg kræver på det punkt)
>
> Så ville høre om, der er nogle der er nogen, der er stødt på noget lign.

der er et mindre bjerg af slagsen på hotscripts.com, det skulle være
mærkeligt om ingen af dem passer til det du skal bruge.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 26-07-03 08:06

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> rigtig at jeg finde det vigtigste for mig - nemlig at det kan integreres i
> mit bestående design (at det faktisk kan vises i en tabel, og ikke en

Overvej http://www.cat-photo.com/. Der er to funktioner ved navn docstart()
og docend() hvor du bare skal ændre start- og slut-koden til at inkludere
dit frameskelet, så har du hvad du ønsker. Det er godt nok python, men det
er meget, meget læsbart for php programmører.

Cat-photo systemet kan bl.a. håndtere alle mulige billedformater, og kan
endda lave thumbs af videoklip, hvis du har mplayer installeret.

Muligheden for at bygge det ind i et brugervalgt skelet står i øvrigt højt
på todo listen for netop det projekt.

Hilsen,

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Aagaard

Dato : 26-07-03 09:25

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev:
> [...]
> endda lave thumbs af videoklip, hvis du har mplayer installeret.
>
> Muligheden for at bygge det ind i et brugervalgt skelet står i øvrigt højt

Hmmm, Bug 759160 fra 23.06 (Python22.dll is missing) er ikke rettet i
release version 2003-07-15, så på min XP Pro DK kan Cat-Photo ikke bruges,
eller er der en vej rundt om dette problem?

Mvh.
Aagaard

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 26-07-03 12:22

Aagaard wrote:
> Hmmm, Bug 759160 fra 23.06 (Python22.dll is missing) er ikke rettet i
> release version 2003-07-15, så på min XP Pro DK kan Cat-Photo ikke bruges,
> eller er der en vej rundt om dette problem?

Det skulle den meget gerne være - har du prøvet? Jeg har selv med success
installeret det på en del forskellige maskiner.

Lars.

Fra : Aagaard

Dato : 26-07-03 22:04

> Det skulle den meget gerne være - har du prøvet? Jeg har selv med success
> installeret det på en del forskellige maskiner.
>
> Lars.

"Det skulle der meget gerne være" ... Jeg har prøvet at installere på min XP
Pro DK (opdateret med alt via Windows-Update), men python22.dll findes ikke.

Hvad kan jeg gøre?

Mvh.
Aagaard

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 26-07-03 22:49

Aagaard wrote:
> Hvad kan jeg gøre?

Hvis du installerer python fra http://www.python.org/ får du i hvert fald
installeret python22.dll, og så virker det.

Jeg vil se på, hvad jeg kan gøre i fremtidige udgaver.

Hilsen,

Lars.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 26-07-03 10:42

"Thomas Jensen" <ikke@tilstede.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er alt hvad jeg kræver på det punkt)
>
> Så ville høre om, der er nogle der er nogen, der er stødt på noget lign.

Hey,
Jeg har lavet en simpel metode, ved dog ikke om det er hvad du søger:
http://diggy.dk/pg/php/gallery.php
Kildekoden kan selvfølgelig ses.

Mvh.
Christian Knudsen

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 26-07-03 10:51

On Sat, 26 Jul 2003 02:21:50 +0200, "Thomas Jensen"
<ikke@tilstede.com> wrote:

>Hej herinde...
>Jeg sidder og søger efter et foto album script (eller hvad vi nu skal kalde
>det) som jeg gerne skulle bruge til min side..

Jeg vil anbefale dig Coppermine fotoalbummet.
Det er bare suveræn godt og utroligt nemt at arbejde med.
Scriptet er PHP og frit tilgængelig.
Læs mere på deres hjemmeside hvor du også kan downloade scriptet.
http://www.chezgreg.net/coppermine/

Du kan se fotoalbummet in action på min hjemmeside.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 26-07-03 10:57

On Sat, 26 Jul 2003 11:51:14 +0200, Ulrik Henneberg
<ulrik.h@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Scriptet er PHP og frit tilgængelig.
>Læs mere på deres hjemmeside hvor du også kan downloade scriptet.

Glemte lige en ting. Der findes forskellige sprogpakker du kan DL.
Der er også en på dansk, og der ligger også forskellige "skins" til
DL.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Thomas D

Dato : 26-07-03 22:52

Thomas Jensen wrote:
> Hej herinde...
> Jeg sidder og søger efter et foto album script (eller hvad vi nu skal
> kalde det) som jeg gerne skulle bruge til min side..

Jeg kan anbefale Apache::Gallery apachegallery.dk.
Det er skrevet i perl, men det er afaik det bedste.
Så med mindre du absolut _skal_ have et i php så brug dette.

Thomas D
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.