MS Windows
briani 27239
Print indhold af en mappe
Fra : Martin Sand.

Dato : 26-07-03 00:44

Jeg mente at man kunne oprette en txt-fil med oplysninger om en mappes
indhold ved fx. at skrive flg. i commandprompt:

d:\mp3\print > fil.txt

Derefter skulle indholdet af fil.txt være en lang liste over alle filerne i
mappen "mp3".
Men indholdet af fil.txt er "Der er ingen filer at udskrive".

Kan nogen hjælpe? Jeg bruger WinXP Home DK.

MVH Martin

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 26-07-03 00:50

dir d:\mp3\print > fil.txt

med undermapper:

dir d:\mp3\print > fil.txt /s

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-07-03 01:04

Michael Pilgaard wrote:

> med undermapper:
>
> dir d:\mp3\print > fil.txt /s

Næsten rigtigt, det skal være:
dir /S d:\mp3\print > fil.txt

/b

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-07-03 00:55

Hej Martin Sand., du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg mente at man kunne oprette en txt-fil med oplysninger om en
> mappes indhold ved fx. at skrive flg. i commandprompt:
>
> d:\mp3\print > fil.txt

Har du prøvet

dir d:\mp3\ > d:\mp3\fil.txt

?

> Jeg bruger WinXP Home DK.

Jeg ved ikke, om mit forslag virker i XP. Men det gør i Win9x (og
tidligere DOS-versioner for den sags skyld).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Sand.

Dato : 27-07-03 00:00

Rudi Stegen wrote:
> Har du prøvet
> dir d:\mp3\ > d:\mp3\fil.txt
> Jeg ved ikke, om mit forslag virker i XP. Men det gør i Win9x (og
> tidligere DOS-versioner for den sags skyld).

Jeps, det virker! Tak for hjælpen!
MVH Martin