Interfacing med C5
Fra : Carsten

Dato : 25-07-03 23:19

Vi er en gruppe der skal lave et projekt hvori en del af opgaven vil
kredse om C5 light.

Vi ved endnu ikke meget om C5 hvilket er essentielt for vores
opgaveformulering, og vi søger derfor lidt råd og vejledning i dette
forum.

Det handler primært om hvilke interfacing muligheder der er med C5. Vi
råder foreløbig ikke over E-handelsmodulet eller ODBC-driver til C5 og
vi vil derfor i første omgang høre om det er mulighed for at trække
data ud C5 uden brug af dette. Formålet er at kunne sætte en anden
database op indeholdende helt/delvist de samme data som de der findes
i C5 s database(de nuværende varenumre, ordreoplysninger mm.). Dataene
i den nye database skal tjene flere formål, bl.a. til eksponering på
website for kunder mfl., ordrehåndtering..

Det er vigtigste for os at vide er hvordan data alternativt kan
udtrækkes af C5 med henblik på databehandling og eksponering på et
andet lag (tekstdumps af records eller lignende) uden fordyrende
moduler. Det kunne være rart hvis nogen kunne dirigere os imod noget
beskrivende dokumentation.

Ligeså vel som vi ønsker at trække data ud af C5, vil vi også gerne
vide noget om mulighederne for at parse data til C5. Eksempelvis ved
ordregenerering på et websitet, sendes den komplette ordre i et
bestemt format (måske et xml document) til C5 som dernæst sørger for
at opdatere diverse records.

Grundlæggende søger vi et sted at starte; hvor kan vi finde de rette
informationer om de pågældende emner, da C5 er ret nyt for os; men
hvis nogen har svarende på stående fod tager vi gladelig imod al info.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-03 08:43

On 25 Jul 2003 15:19:27 -0700, casse@pc.dk (Carsten) wrote:

> [...]
>andet lag (tekstdumps af records eller lignende) uden fordyrende
>moduler. Det kunne være rart hvis nogen kunne dirigere os imod noget

Mig bekendt kan i ikke gøre noget hvis det er en C5 light. I skal have
en C5 light, samt koder til udvikling og evt. koder for tilretning i
skærmbilleder (forms) og rapporter.

Hvis i har disse, kan i hive data ud af C5 som kommafiler, eller anden
tekst fil. I kan hive data ud fra alle de kartoteker i har lyst til.
Det samme gæle for indsættelse af data, der er der ingen
begrænsninger.

I mit firma har jeg lavet flere funktioner hvor jeg eksportere og
importere fra andre programmer, bl.a. stregkode terminaler.

>Grundlæggende søger vi et sted at starte; hvor kan vi finde de rette
>informationer om de pågældende emner, da C5 er ret nyt for os; men
>hvis nogen har svarende på stående fod tager vi gladelig imod al info.

For at kunne udføre det jeg har omtalt kræver det at i kan programmere
i C5's udviklingsværktøj. Kender man til programmering i forvejen er
det ikke så svært at finde ud af.

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på