Dræbe spam i SMTP-session?
Fra : Rander

Dato : 25-07-03 23:03

Jeg har en box der blandt andet kører qmail og SpamAssassin. Jeg har nu
kørt med SA i snart fire måneder, og fanget to breve der fejlagtigt var
klassificeret som spam - de to adresser er whitelisted...

Nu har jeg så et spørgsmål: Kan man indstille SA til at slette alt den
markerer som spam istedet for blot at sende det videre i systemet?

Elelr endnu bedre: Kan man få den til at nægte at modtage den? Det er jo
qmail-scanner der står for SMTP-sessionen - kan man ikke sætte den til at
holde forbindelsen mens SA gør sit, og så - hvis det er spam - smide en
passende fejlmeddelelse tilbage i hovedet på den sendende host?

Jeg har kigget lidt rundt omkring i manualer, men kan ikke finde noget svar
på de to spørgsmål. Dog mener jeg at SA som standard slettede alt spam, og
at jeg så var inde og ændre noget for at få den til at sende det videre i
systemet, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad jeg ændrede...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Lev dit liv, så dine venner kan forsvare dig, men ikke behøver at gøre det. (Arnold H. Glasgow)

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-07-03 17:07

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu har jeg så et spørgsmål: Kan man indstille SA til at slette alt den
> markerer som spam istedet for blot at sende det videre i systemet?

Jeg kan godt at det kan være en fordel hvis man selv driver sin egen lille
mailserver, men hvis man driver server for andre, er der en række ting at
tage højde for, bl.a. jura o.s.v.

Jeg mener at huske at have set et lignende spørgsmål på qmail-scanner
listen, og modstanden mod dette, var så vidt jeg husker ret overvældende.

Det var vist også derfor at udviklerne gik over til ikke at ændre i body på
mailen.. (altså af juridiske årsager)

Hmm.. Ikke meget kød på mit indlæg i forhold til dit problem, blot en lille
kommentar :)

Mvh
Michael

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 26-07-03 20:41

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in news:b1m8v-8b3.ln1@rander.dk:

> [...]
> spam, og at jeg så var inde og ændre noget for at få den til at sende
> det videre i systemet, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad jeg

Kig lidt på http://www.chrishardie.com/tech/qmail/qmail-antispam.html

mvh
Lars Christensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-07-03 19:49

Rander wrote:
> [...]
> til at holde forbindelsen mens SA gør sit, og så - hvis det er spam -
> smide en passende fejlmeddelelse tilbage i hovedet på den sendende

Prøv at se på Messagewall, den checker og afbryder med fejl hvis den finder
"Highscore" mail

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687