MS Windows
briani 27239
Deaktiver automatisk kørsel af scandisk i ~
Fra : Fynbo

Dato : 25-07-03 22:03

Se subj.

Fynbo

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-07-03 22:15

?

"Fynbo" <clausa@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f219ae9$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Se subj.
>
> Fynbo

Fra : Fynbo

Dato : 25-07-03 22:24

Hvordan deaktiverer man scandisk efter forkert nedlukning?

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-03 23:05

"Fynbo" <clausa@mail.dk> skrev :

>Hvordan deaktiverer man scandisk efter forkert nedlukning?

Scandisk findes ikke i XP.

Men mig bekendt kan man ikke slå chdsk, som det kaldes i XP fra,
og det kan heller ikke anbefales at gøre det manuelt, som du kan
ved boot.

XP er mere »sart« end ikke-ntsystemer, hvad forkert nedlukning
angår.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

--
Knud

Fra : Else Holm

Dato : 26-07-03 09:17

> Scandisk findes ikke i XP.

<klip>

Jeg kører Win XP pro - og har helt bestemt scandisk! Den
aktiveres nemlig jævnligt, når jeg starter pc'en - en sjælden gang
også i forbindelse med genstart.

--
Else

Fra : Peter Hansen

Dato : 26-07-03 09:33

Jeg tror nu heller ikke, at Scandisk findes i XP.

Men jeg tror, der ligger en Scandisk på WXP-cd'en, og at denne Scandisk
bruges i forbindelse med reparation o.l.

Passer det, at Scandisk aktiveres "jævnligt"? Er din XP en ren eller en
opgradering?

/p

Fra : Else Holm

Dato : 26-07-03 09:52

> [...]
> Scandisk bruges i forbindelse med reparation o.l.
>
> Passer det, at Scandisk aktiveres "jævnligt"? Er din XP en ren eller

Det er en ren installation (et års tid gammel) med diverse senere
opdateringer.

--
Else

Fra : Else Holm

Dato : 26-07-03 11:24

> [...]
>
> Jeg kører Win XP pro - og har helt bestemt scandisk! Den
> aktiveres nemlig jævnligt, når jeg starter pc'en - en sjælden gang

P.S. Jeg har higet og søgt - om ikke i store bøger så i log'en - det
er ikke en scandisk men en chk.disk, der køres hos mig.

--
Else