OnMouseOver > Link ét sted, tekst et andet~
Fra : René Poulsen

Dato : 25-07-03 22:04

Hello there!!!

Jeg har et lille problem - min hukommelse svigter mig engang
imellem når jeg ikke har brugt et "sprog" i lang tid (i dette
tilfælde javascript)

Jeg har et table som ser sådan ud:

&nbsp;
komme...
Tekst

Når jeg fører musen over mit link vil jeg gerne have at der skal
komme noget tekst frem i td2...Hvordan er det nu man gør det?

-På forhånd tak!

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 20:11

"René Poulsen" <fcpoulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg fører musen over mit link vil jeg gerne have at der skal
> komme noget tekst frem i td2...Hvordan er det nu man gør det?

du bruger innerHTML

Fra : René Poulsen

Dato : 27-07-03 21:28

*XxX* wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> du bruger innerHTML

Hmmm... meget kort svar - og det jeg har at sige til det er
??????????????????????? Det er jo som skrevet lang tid siden at
jeg har lavet noget i javascript (faktisk et par år), så lidt mere
hjælp ville være dejligt!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 19:25

> [...]
> ??????????????????????? Det er jo som skrevet lang tid siden at
> jeg har lavet noget i javascript (faktisk et par år), så lidt mere

Jeg gik bare udfra at du skule have en koden og du så kunne huske resten
efter som du har været prof til det en gang
men her kommer koden så

klikker på linket vil der ske ting.'"> <----- Selve linket...
&nbsp;
teksten
komme...
Tekst

Og ja jeg ved godt at jeg bruger alt[], men det er den nemmeste ellers ville
det rigtige være at bruge getElemntById() (kan ikke lige huske case)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-03 00:07

> [...]
>
> Når jeg fører musen over mit link vil jeg gerne have at der skal
> komme noget tekst frem i td2...Hvordan er det nu man gør det?

I den tabelcelle, hvor du vil åbne linket, indsætter du en iframe og sætter
linket til at åbne i denne iframe:
linket...
&nbsp;
<iframe id="din_iframe" src="indskudt.htm" style="width:xxx%;
height:yyy; border:1px solid #999; scrolling:auto"></iframe>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 19:29

> [...]
> <iframe id="din_iframe" src="indskudt.htm" style="width:xxx%;
> height:yyy; border:1px solid #999; scrolling:auto"></iframe>

Det vil jo ikke give en onmouseover effekt?
Og så ville jeg nok, hvis det skulle være med iframe, lave noget ala
onmouseover="document.all['din_iframe'].src='overlink1.htm'", og så lave en
side med info til hver link som kom i iframen.