MsSQL: The conversion of a char data type ~
Fra : Dcasso

Dato : 25-07-03 21:14

Hej

Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med følgende problem:
The conversion of a char data type to a datetime data type resulted in
an out-of-range datetime value.

Det opstår når jeg fyrer følgende sætning ind i en MsSQL db:
insert into tbl_fitnesshold (title, description, start_date, end_date,
sidste_tilmelding) values ('testhold 2','','30-06-2003
17:00:00','30-06-2005 17:00:00',5)

start_date og end_date er begge datetime felter.

Nogle clues?

mvh
Dennis

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-07-03 21:37

Dcasso <ikke@oplyst_pga_spam.dk> skrev Fri, 25 Jul 2003 22:14:12 +0200

>sidste_tilmelding) values ('testhold 2','','30-06-2003
>17:00:00','30-06-2005 17:00:00',5)
>
>start_date og end_date er begge datetime felter.
>
>Nogle clues?

Mig bekendt skal dato være i formatet: YYYY-MM-DD

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-03 23:05

"Dcasso" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in message

> insert into tbl_fitnesshold (title, description, start_date, end_date,
> sidste_tilmelding) values ('testhold 2','','30-06-2003
> 17:00:00','30-06-2005 17:00:00',5)

Jeg plejer at lave en Convert i min statement når jeg indsætter data i
date/time felter
Kik på Convert i BOL

mvh/Peter Lykkegaard