spørgsmål om Flammes søn...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 20:07

hej Alle

jeg håber i kan tilgive mig, men jeg sidder her og håber sådan på at der
snart kommer en update omkring Flammes søn....
Trine... hvordan går det med den lille fyr??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 26-07-03 01:19

Hej Sabine og I andre

> jeg håber i kan tilgive mig, men jeg sidder her og håber sådan på at der
> snart kommer en update omkring Flammes søn....
> Trine... hvordan går det med den lille fyr??

Jeg ville have skrevet et indlæg en af dagene - har bare lige haft brug for
at "sunde" mig lidt oven på hele denne her ulykkelige historie........

Desværre klarede Flamme´s lille søn det ikke

Det startede ellers så godt, med at han tog fint på og virkede meget stærk
og livskraftig, men i løbet af mandagen begyndte han at virke lidt mere
utrivelig - ville ikke ret gerne spise og sov meget. Vi gav tilskud af KMR
mælk, men det hjalp ikke rigtig noget. Tirsdag morgen tog vi ham ud til
dyrlægen der kunne konstatere at han var lidt "tør" og han fik derfor noget
væske (sprøjtet ind under huden) og en penicilinindsprøjtning. Vi fik den
lille dreng hjem igen, og krydsede fingrer og tæer, men som dagen skred frem
ville han stadig ikke spise noget og han begyndte også at få en anstrengt
vejrtrækning.
Jeg blev jo ved med at håbe på at penicilen ville begynde at virker, og
kontaktede derfor en mangeårig opdrætter af Hellig Birmaer, der bor her i
Horsens, og hun kom ud og viste min veninde og jeg hvordan vi skulle
sondefodre ham. Jeg overnattede hos min veninde på en madras ved siden af
hulen med killingerne, og vi fodrede ham til midnat, og igen kl. 3 om
natten. Da vækkeuret ringede kl. 6 for at han skulle fodres igen, lå han ved
siden af hans plejemor og var død

Den lille dreng ligger nu begravet ved siden af sin mor ude i haven.

Det har været nogle temmeligt triste dage - og der er underligt "tomt" her.
De første par dage viste jeg næsten ikke hvad jeg skulle gøre ved mig selv,
fordi jeg i 5 dage havde lagt alle kræfter i at få den lille til at
overleve, og kørt frem og tilbage flere gange dagligt for at hjælpe til med
pasningen af ham.

Af positivt nyt kan jeg fortælle at jeg lørdag aften opdagede at Tøsen
(Flamme´s mor) havde en lille knude på hendes brystkasse. Åhhh nej tænkte
jeg - nu kan jeg snart ikke klare mere.......men mandag da vi var ude med
den lille, tog jeg Tøsen med til dyrlæge, og han kunne heldigvis berolige
mig med at det temmeligt sikkert var en fedtknude fordi den ikke "sad
sammen" med kroppen, men nærmere fulgte med huden hvis I forstår hvad jeg
mener. Puhaa jeg åndede lettet op..........
I forvejen er Siggi inde i en af hendes "dårlige perioder" med hendes
bronchitis, men det lader til at have hjulpet at der er blevet lidt køligere
i vejret igen. Jeg håber at det kommer til at tage et stykke tid endnu før
jeg skal tage beslutningen om at sige farvel til hende, men jeg kan desværre
godt se hvad retning det går.

Denne mail blev da vist den rene "ulyksaglighed", og jeg må da også indrømme
at jeg pt. føler mig temmeligt "forfulgt" af uheld. Men jeg er da
optimistisk til at tro på at heldet snart må vende - selv om det jo desværre
kan det jo ikke bringe Flamme tilbage........

En eller anden har vist sagt at "når man anskaffer sig et dyr anskaffer man
sig også en sorg"........det har jeg de sidste par dage måttet sande, men
som så mange andre før mig har prøvet, så kommer man også til den erkendelse
at de positive ting og alle glæderne er langt i flertal

Nattehilsner fra
Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-07-03 01:31

In article <3f21ca45$0$22609$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Desværre klarede Flamme´s lille søn det ikke

Årh nej... Æv... hvad skal man dog sige. Jeg troede ellers lige -
han lød som en sej lille gut. Hvor er det bare surt.
Årh hvor jeg føler med dig

Fra : Kate

Dato : 26-07-03 09:12

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in

> Desværre klarede Flamme´s lille søn det ikke

Åh, hvor trist.

> [...]
> kræfter i at få den lille til at overleve, og kørt frem og tilbage
> flere gange dagligt for at hjælpe til med pasningen af ham.

Det kan jeg godt følge. Selvom man har andre katte så er det ligesom om
den der mangler overskygger de andre en tid, sådan havde jeg det både
efter Oliwers død og efter Sofies.

> En eller anden har vist sagt at "når man anskaffer sig et dyr
> anskaffer man sig også en sorg"

Ja, det var AnnK, tror det var i forbindelse med Sofies og Melissas
død.

> ........det har jeg de sidste par
> dage måttet sande, men som så mange andre før mig har prøvet, så
> kommer man også til den erkendelse at de positive ting og alle
> glæderne er langt i flertal

Sådan ser jeg også på det. Det er uendeligt trist at miste dem, uanset
alder, men jeg ved at jeg får nye katte alligevel fordi de glæder jeg
oplever ved at ha' dem opvejer langt sorgen over at miste dem.

Et stort trøstekram til dig fra hele flokken.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-07-03 11:58

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> writes:

> Jeg ville have skrevet et indlæg en af dagene - har bare lige haft brug for
> at "sunde" mig lidt oven på hele denne her ulykkelige historie........
>
> Desværre klarede Flamme´s lille søn det ikke

:-:(:::O

> [...]
> optimistisk til at tro på at heldet snart må vende - selv om det jo desværre
> kan det jo ikke bringe Flamme tilbage........

Ja det kan da ikke blive værre nu, så det må vende snart...

Anastacia sender et stort trøstespinbrum

> [...]
> som så mange andre før mig har prøvet, så kommer man også til den erkendelse
> at de positive ting og alle glæderne er langt i flertal

Ja problemet er bare at den erkendelse først kommer når smerten ved
tabet er forsvundet og man kan se fremad igen...:-/

> Nattehilsner fra
> Trine & co.
>
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
> [...]

Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa
http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-03 12:40

Trine Piltoft wrote:
> [...]
> brug for at "sunde" mig lidt oven på hele denne her ulykkelige
> historie........
>
> Desværre klarede Flamme´s lille søn det ikke

årrrrhhhhh.... det var jo ikke lige det svar jeg havde håbet på :(
jeg er ked af hvis jeg ubevidst har presset dig til at sige noget før du var
klar :(((((

> [...]
> er da optimistisk til at tro på at heldet snart må vende - selv om
> det jo desværre kan det jo ikke bringe Flamme tilbage........

sæfølig vender heldet..... det kan jo være at det bare sker for at give dig
mere glæde ved det der skal komme ( selvom det lyder plat :( )

> [...]
> måttet sande, men som så mange andre før mig har prøvet, så kommer
> man også til den erkendelse at de positive ting og alle glæderne er

absolut...... jeg er ked af at det gik sådan med flammes baby...... havde
ellers håbet at han ville vokse sig stor og stærk til ære for sin mor.....

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-07-03 15:21

Hej Sabine

> årrrrhhhhh.... det var jo ikke lige det svar jeg havde håbet på :(
> jeg er ked af hvis jeg ubevidst har presset dig til at sige noget før du
var
> klar :(((((

Det skal du ikke tænke på - kan da godt forstå hvid nogen var nysgerrig
efter at høre om det var gået godt

Desværre er mine "tragedier" ikke helt slut, men mere om det i et andet
indlæg.

> absolut...... jeg er ked af at det gik sådan med flammes baby...... havde
> ellers håbet at han ville vokse sig stor og stærk til ære for sin mor.....

Ja - det havde jeg også håbet, men sådan skulle det jo desværre ikke gå.

Hilsen fra
Trine & co.

Fra : Lisbeth Jakobsen / T~

Dato : 26-07-03 18:11

On Sat, 26 Jul 2003 02:18:44 +0200, "Trine Piltoft"
<piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

Hvor er det dog trist. Jeg havde endelig held til at finde tråden om
Flamme, hvor var det dog et shock :'o(

Det er så svært at sige noget til det hele, alt kommer til at lyde som
klicheer, men jeg sender dig en masse varme tanker!

Jeg kan jo også se på din hjemmeside at du har fået en ny hun, jeg
håber da at alt går som det skal med hende.

Masser af knus og trøst

~Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-07-03 15:23

Hej Lisbeth

> Hvor er det dog trist. Jeg havde endelig held til at finde tråden om
> Flamme, hvor var det dog et shock :'o(

Ja - det var det bestemt også for mig.....og er det faktisk stadigvæk.

> Jeg kan jo også se på din hjemmeside at du har fået en ny hun, jeg
> håber da at alt går som det skal med hende.

Det gør det heldigvis. Hun er frisk, sund, fræk og har et helt vidunderligt
temperament. Pt. er hun i hendes 2. løbetid..........*suk* - er der nogen
der har nogle ørepropper ?

Hilsner fra Trine & co.