Opd. bios i XP hvordan??
Fra : Gomse

Dato : 25-07-03 18:58

Hej!

Vil gerne have opdateret min bios på mit Chaintech 7VJL Apogee bundkort.
Ingen mulighed for ALT + F2 og hvis jeg vil flashe den m AWARDBIOS, som kun
kan gøres fra DOS promt i XP, siger den bare at den ikke understøtter at
flashe fra XP.....

Hjælp!!!! hvordan gør jeg så??? Findes der et andet prog. som kan det samme
men som virker i XP??

På forhånd tak

Gormsen
posttilmig@msn.com

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-07-03 19:59

"Gomse" <posttilmig@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flashe fra XP.....
>
> Hjælp!!!! hvordan gør jeg så??? Findes der et andet prog. som kan det

Finds en maskine der kører win98
Smid en floppy i drevet
Exit to dos-> skrive C: enter
Skriv: sys A:
Vent til den er færdig

Der er kun systemfiler på disketten (command)

Gå op på din anden maskine - kopier Awdflash.exe og binfil over på Floppyen

Enter Bios ved opstart
Sæt floppy til 1, boot-device
Isæt floppy
Genstart.
Skriv aedflash.exe - enter
Indtast BINfilens eksakte navn. (skriv den op før, du begynder)
Gen gammel bios - binfil og kør
Voila.

Sådan gør jeg!
Og det virker.

Har du ikke adgang til en win98 maskine kan du garanteret downloade
systemfilerne fra nettet.
Skal lige sige, at min NTFSmaskine med WinXP kan ikke se commandfilen, når
jeg kopierer over i WinXP, men det er lige meget.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-07-03 20:05

Frodo Nifinger wrote:
> Finds en maskine der kører win98
> Smid en floppy i drevet
> Exit to dos-> skrive C: enter
> Skriv: sys A:
> Vent til den er færdig

Det kan man gøre... Men har man ikke lige en win98 i nærheden kan man
benytte nedenstående bootdisk. Den bruger jeg selv
http://www.hellasystems.de/ftp/Utilities/BootDisk/DrDos70/drdflash.exe

> Der er kun systemfiler på disketten (command)

Nemlig

> Gå op på din anden maskine - kopier Awdflash.exe og binfil over på
> Floppyen
>
> Enter Bios ved opstart
> Sæt floppy til 1, boot-device
> Isæt floppy
> Genstart.
> Skriv aedflash.exe - enter

awdflash.exe ikke

> Indtast BINfilens eksakte navn. (skriv den op før, du begynder)

Hvis det er en award BIOS hedder filerne så ikke *.awd?

> Gen gammel bios - binfil og kør
> Voila.
>
> Sådan gør jeg!
> Og det virker.

Det gør jeg også

> Har du ikke adgang til en win98 maskine kan du garanteret downloade
> systemfilerne fra nettet.

Nå ok du har nævnt det. Sådan går det når man læser et indlæg mens man
svarer på det

--
Martin K

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-07-03 23:42

Han har det lige for hånden. Gå ind i stifinder på din xp og ind på
a-drevet.
Højreklik og vælg Formater.
Sæt flueben forneden, hvor der står Opret en MS-dos startdiskette.
Kopier derefter flashprogram og bios fil over på disketten og boot så på
denne diskette og flash den fra den rene dos.

Kurt

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-07-03 20:52

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kopier derefter flashprogram og bios fil over på disketten og boot så på
> denne diskette og flash den fra den rene dos.

Nøjes den kun med command?
Hvis den laver en startdiskette som den win98 laver, fylder det alt for
meget.
Så er der ikke plads til Awdflash filen og Bin-filen

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Gomse

Dato : 26-07-03 08:19

Hej!

Mange tak for svarene det virkede bare 100%

MVH

Gormsen

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 30-07-03 06:46

Hej

> Vil gerne have opdateret min bios på mit Chaintech 7VJL Apogee bundkort.

Det vil jeg da også gerne...

Hvor fandt du opdateringen.. jeg har ikke kunne finde den til 7VJL
Apogee
har selv et også..

Mikael Block