Pc 133 Sd Ram på soyo Sy-6BA+
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 18:34

Hej I NG

Et spørgsmål herfra går på om der er nogen der ved om det er muligt at få en
1x256 pc 133 sd ram til at virke på et Soyo SY-6BA+. Den står godt nok kun
til Pc 100 har ledt på nettet for at se om jeg kunne finde noget ang det,
men nix. Den starter godt nok op med det 256 ram modul men tæller kun de
128 af dem
Nogen der ved hvad jeg evt kan gøre for at få det til at virke??? det er
for en ven jeg makker i det.
På forhånd tak.

--
Venlig Hilsen/Best Regards Jan Andersen
e-mail: jana@andersen.mail.dk

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 25-07-03 22:00

"sapdap" <xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> 128 af dem
> Nogen der ved hvad jeg evt kan gøre for at få det til at virke??? det er

Det burde kunne køre Pc133 ramblokke da betegnelsen PC133 angiver at blokken
kan køre med en hastighed på 133 mzh.Da dit bundkort kører 100 mzh er der
ingen problemer i den retning,da blokken så vil køre 100 mzh også.
Mht. til størrelse kan det skyldes et par ting :

1.At bundkortet kun understøtter max 128 mb pr. blok.
2. At det er en singlesidet ramblok og bundkortet understøtter dobbeltsidet
(eller evt. vice versa).

Under alle omstændigheder så find en manual til det.Kik på producentens
hjemmeside og læs havd der står ang. ramplacering /typer.
http://www.soyo.com.tw/downloads/count.php?id=1557&next=%2Fmanuals%2F686%2Fm
6bap20.pdf

Skriv igen hvis der er noget du ikke forstår,så er der nok nogle andre der
kan "oversætte" det

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 25-07-03 22:27

> [...]
> 6bap20.pdf
>
> Skriv igen hvis der er noget du ikke forstår,så er der nok nogle andre der

har kikket i manualen og fundet dette :
Note 1 :256 mb modules available on PC registred DIMM only

men ved ikke helt hvad det er ???
så der er nok nogen der kan forklare dette...