gode råd og vejledning søges
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 25-07-03 16:51

Hej

Der er så mange billeder af katte, og sikke flotte katte.
Men nu hvor jeg selv har fået en perser killing er jeg jo meget interesseret
i lige netop den race. Ved der er et par stykker herinde som også har
persere. Må jeg ikke nok se billeder af jeres søde misser? Hvis i har noget
specielt i kan fortælle om racen eller gode råd vil jeg meget gerne høre om
dette.

Hvad for noget mad giver i feks... har hørt RC til perser er rigtig godt.
lige nu får den RC kitten.

Er også blevet anbefalet en bestemt shampoo, de skal jo vaskes og plejes
meget de kære små.

Alt om persere har interesse.

MVH Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 18:35

Jacob Nordestgaard wrote:
> Hej

hej Vibeke....

jamen tillykke med din lille misling ;)

> [...]
> som også har persere. Må jeg ikke nok se billeder af jeres søde
> misser? Hvis i har noget specielt i kan fortælle om racen eller gode

min perser pige, linda, kan du se her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=7&folder=
396&limit_start=0&limit_user=15

jeg er selv forholdsvis ny omkring persere, men har da fundet ud af at de
har et dejligt roligt sind, men bestemt også kan lege fræs og drønen rundt
som alle andre.... ;)
har du mere specifikke spørgsmål skal jeg gerne forsøge at svare :)

> Hvad for noget mad giver i feks... har hørt RC til perser er rigtig
> godt. lige nu får den RC kitten.

vi bruger RC indoor.... jeg har aldrig selv fodret med kitten, men det
skulle efter sigende være godt.... RC perser benytter jeg ikke fordi jeg
også har en huskat og en somali......
men jeg har også hørt meget godt om det ;)

har en periode prøvet Hair and Skin, men det resulterede i at alle misserne
kastede hårboller op, så det er vi stoppet med igen....

> Er også blevet anbefalet en bestemt shampoo, de skal jo vaskes og
> plejes meget de kære små.

en god minkolieshampoo er ikke at foragte..... og en rullekam...... det
burde kunne klare den daglige pelspleje :) hvis din miv har meget pels kan
det være der skal mere til.... men jeg har aldrig haft brug for andet end
disse to genstande :)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 25-07-03 19:08

Hej Sabina

Hvor er Linda dog flot...det er de alle tre.
Jeg har aldrig haft kat før, men er positiv overrasket. Vi har en lille hund
og jeg har altid været mest til hunde. Men det er har ændret sig. Som du
siger så er det en meget rolig og kær lille kat. Lady(hund) og molly(kat) er
allerede blevet gode venner

Knus Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 19:48

Jacob Nordestgaard wrote:
> Hej Sabina
>
> Hvor er Linda dog flot...det er de alle tre.

tusind tak :)
er der noget sted hvor jeg kan se dit vidunder??

> [...]
> ændret sig. Som du siger så er det en meget rolig og kær lille kat.
> Lady(hund) og molly(kat) er allerede blevet gode venner

jeg har som barn altid haft hund, men også elsket katte, men fik dog først
min første kat da jeg ventede min søn for 9 år siden...... siden har jeg
ikke kunne leve uden katte :)
tror faktisk kun jeg har været katteløs i ca 6 mdr sammenlagt i de 9 år :)

og så lige lidt formelt :)
kan ud evt lokkes til at klippe(slette) det væk du ikke direkte svarer på,
og så svare under det du direkte henvender dig til? lige som jeg gør her?
det gør en masse for læsevenligheden :)

Fra : maz

Dato : 25-07-03 19:54

"Sabina Hertzum" wrote in message
> [...]
> og så svare under det du direkte henvender dig til? lige som jeg gør her?

Hehe...har du lært noget siden sidst, Sabina ??
Selv jeg ville godtage en sådan henstilling/opfordring i positiv retning -
formuleret som ovenstående *g*
/m

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 20:00

maz wrote:

> Hehe...har du lært noget siden sidst, Sabina ??

næææ faktisk ikke*G* sådan plejer jeg skam at vejlede :)

> Selv jeg ville godtage en sådan henstilling/opfordring i positiv
> retning - formuleret som ovenstående *g*
> /m

det afhænger jo også lidt af hvordan personen ellers opfører sig i gruppen
ikk :)
du husker vel godt omstændighederne omkring sidste gang :)

Fra : maz

Dato : 26-07-03 13:10

"Sabina Hertzum" wrote in message> >
> næææ faktisk ikke*G* sådan plejer jeg skam at vejlede :)
Nej, det er langtfra sådan, du plejer at vejlede...

> det afhænger jo også lidt af hvordan personen ellers opfører sig i gruppen
> ikk :)
> du husker vel godt omstændighederne omkring sidste gang :)
Ja, jeg husker klart og tydeligt, at I var nogle stykker, der gik langt over
stregen. Men det er jo altid let at ty til at lege netbetjent, når man løber
tør for saglige argumenter....

EOD

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 25-07-03 19:34

Jacob Nordestgaard wrote:
Hej Vibeke
Også et tillykke med din lille ny miver fra mig

> [...]
> interesseret i lige netop den race. Ved der er et par stykker herinde
> som også har persere. Må jeg ikke nok se billeder af jeres søde

Jeg har også et fotoalbum på dk.fritid.dyr.kat med billeder af min
perserpige. Hun hører til den "gammeldags" langnæsede type, men du kan jo
prøve at kigge her : http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=191

Lidt flere billeder kan du finde på Sillemis's egen hjemmeside:
www.netkatten.dk

Jeg kunne da også godt tænke mig at se din lille ny Du kunne måske tænke
dig at oprette et album på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

>Hvis i har noget specielt i kan fortælle om racen eller gode
> råd vil jeg meget gerne høre om dette.

Jeg vil som Sabina også sige at temperementet ligger i den rolige ende, men
der kan sagtens komme fræs i poterne Min perser er en rigtig "hyggemis"
der æælsker at putte

> Hvad for noget mad giver i feks... har hørt RC til perser er rigtig
> godt. lige nu får den RC kitten.

Jeg har fodret med Hills, RC - uden problemer med nogen af mærkerne. Nu får
hun Hills g/d, som er til seniorkatte - nok ikke liiige aktuelt for din
lille miver

> Er også blevet anbefalet en bestemt shampoo, de skal jo vaskes og
> plejes meget de kære små.

Jeg bruger KW shampoo, - bad og føn. Har ikke noget sammenligningsgrundlag.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Trine A.

Dato : 25-07-03 19:52

"Marianne Juul Pedersen" <juulsSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille miver

> Jeg bruger KW shampoo, - bad og føn. Har ikke noget

Hej Marianne

Se SÅDAN skulle persere efter min mening se ud *ss* Hvor ER hun smuk

Mange hilsener
Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 20:03

Trine A. wrote:

> Se SÅDAN skulle persere efter min mening se ud *ss* Hvor ER hun smuk

jeg er "næsten" enig....
smuk det er hun, og jeg prøver også ihærdigt at overtale kæresten til at vi
skal have netop sådan en langnæset lille kær cremefarvet tingest jeg har
forelsket mig i :)
men ikke nikke nej om han er til at hugge eller stikke i :(

trods enigheden vil jeg dog ikke bytte min lille lindapige for noget :) end
ikke en langnæset :)

Fra : Trine A.

Dato : 25-07-03 20:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en > jeg er "næsten"
> [...]
vi
> skal have netop sådan en langnæset lille kær cremefarvet tingest jeg har

Hej du

Og hvor har monstro så fundet sådan en sag henne?? *ss*

Knus til jer
Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-03 10:23

Trine A. wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en > jeg er "næsten"
> enig....
>
> Hej du
>
> Og hvor har monstro så fundet sådan en sag henne?? *ss*

ja hvor mon... desværre er der intet håb mere :( men sådan er det jo
desværre indimellem.....
han er nemlig rejst til regnbuebroen.... fik det at vide i går aftes....
og trods at jeg ikke rigtig havde noget håb for at han blev min, har jeg
lige siddet og tudet over det halvdelen af aftenen i går :(((

øv hvor fjollet... over en killing jeg har set i alt i 30 minutter :(

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 25-07-03 20:19

Trine A. wrote:

> Hej Marianne
>
> Se SÅDAN skulle persere efter min mening se ud *ss* Hvor ER hun smuk
>

> Mange hilsener

> Trine

Hej Trine

Taaak De pæne ord varmer en "mors" hjerte - Sillemis selv er indbildsk
nok i forvejen
Jeg synes jo naturligvis hun er dejlig, for enhver so synes jo bedst om sine
egne grise *GG*

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 25-07-03 22:24

Hej
Tusind tak for jeres svar.
Lige til at starte med kan i se min lille mis på
http://well-done.homepage.dk under"for sale" nr to mis. Er hun ikke dejlig

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 25-07-03 22:28

forresten rigtige flotte Persere. Og sillemis holder sig sørme godt.

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 26-07-03 00:02

Så kan i også se lille misser Molly på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk under
Vibeke Ravn.

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 26-07-03 08:15

Jacob Nordestgaard wrote:
> Så kan i også se lille misser Molly på
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk under Vibeke Ravn.

Hun ser dejlig ud, din lille bamse
Lige til at kramme.

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 26-07-03 20:29

Hun er dejlig er hun.
Engang når hun bliver en voksen mis vil jeg gerne prøve og ha killinger. Er
der nogen af jer der har prøvet det?
Hvis hvordan foregår det hvis man skal "låne" en han og kender i måske nogen
fra Holstebro omegn med en flot perser han?
Ved godt der går længe endnu, drømmer bare lidt.
Vibeke