Parasitter eller mider på Put & Take fisk?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 25-07-03 12:42

Var et smut i en PT sø i går og fik da også fanget et par fisk. Ved nærmere
eftersyn af fiskene kunne man se at de var fuldstædig sat til at små levende
parasitter, lus eller hvad det nu var! Den ene fisk havde fakstisk helt
åbent kødsaår på hovedet hvor koncentratioen af disse parasitter var meget
stor.
Er dette ganske normalt for PT fisk eller er dette et særtilfælde? Kan
fiskene overhovedet spises?

Udover disse parasitter var fiskene i rigtig dårlig "stand" ekstremt løse og
bløde i kødet og så utrologt brugte ud......tror det er sidste gang jeg er i
den sø.

Mvh.

--
MMJ

Fra : Palle S.

Dato : 25-07-03 13:14

Fortæl endlig hvilken sø der er tale om

mvh Palle

Vanløse

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 25-07-03 23:27

> Fortæl endlig hvilken sø der er tale om

Langelands lystfiskersø.....mener jeg den hedder! Den ligger i Tryggelev på
Langeland og minder allermest om et lummert mudderhul - Skal ikke forveksles
med saltvandssøen i Spodsbjerg!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 13:43

> [...]
> stor.
> Er dette ganske normalt for PT fisk eller er dette et særtilfælde? Kan

Jeg vil ikke spise fisk der er angrebet af mulig sygdom.
Jeg kan sige at det ikke er almindeligt at fisk fejler noget i P&T, men
der er forskel på kvaliteten.
Jeg fisker selv en del i P&T og har erfaring for at vores "lokale" sø som
tilhører kæden af danske ørredsøer, http://www.dansee.dk/´
har de absolutte bedste fisk, ikke de største, men dem som er i bedst stand.

Skal jeg definere det lidt bedre så bor jeg selv i Aalborg, men kører gerne
turen til Hornum, 50km, for et godt sted at fiske P&T.
http://users.cybercity.dk/~bcc7675/

Jeg håber du bor i nærheden.

David.

Fra : jes rokkjær

Dato : 25-07-03 15:55

Hej
Det tyder på at det er Karbelus (ferskvandsudgaven af havlus som havørreder
og laks kan have )
Vi har en sø i Lemvig og Omegns Sportsfiskerforening som har de fyre. Nogle
år er det helt galt andre ikke.
Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det. Fiskene er meget generet af dem. De
ødelægger slimlaget og der kommer svampeangreb
De er flade med en lille hale ikke ?

Med venlig hilsen
Jes Rokkjær