Hankat agressiv også efter kastration?
Fra : Mona

Dato : 24-07-03 23:55

Hejsa.

Vores naboer har for to måneder siden overtaget et hus, hvor de
gamle ejere har efterladt deres 2-årige hankat.
(Ja, det er forfærdeligt, men nu forsøger vi at finde en god
løsning for katten.)

Naboerne har selv medbragt tre egne katte. De to af kattene har
nu været borte i flere uger, måske jaget bort af hankatten.

Den sidste hunkat er i sidste uge blevet overfaldet af hankatten,
og naboerne ønsker selvfølgelig ikke at hun også skal forsvinde.
(Hun har været så stresset og bange at hun har over-skidt
køkkenet...)

Men hankatten er faktisk en utrolig sød og dejlig hankat, når han
ikke lige skal sætte andre katte på plads.

De gamle ejere har ikke behandlet ham godt (de har slået og
kastet med ham iflg. mine børn, som kom der...).

I øjeblikket står sagen der, hvor der er kontakt til de gamle
ejere, for at de skal hente deres hankat hjem til deres nye hjem.

Men efter at vi har hørt hvordan han er blevet behandlet, ønsker
hverken vi eller de nye naboer, at han kommer hjem til de gamle
ejere.

De gamle ejere vil ikke betale for en aflivning af ham, og vi har
på fornemmelsen, at de bare vil lukke ham ud, når de får ham hjem
til deres nye hjem, der ligger midt i en by med en meget
trafikeret gade.

Lige nu overvejer de nye naboer, om de skal beholde ham, men det
afhænger af om han efter en kastration vil behandle deres katte
ordentligt, og det er der vel ingen garanti for.

Vores katte går han faktisk godt i spænd med, men vi har selv
mange (neutraliserede) katte, og ønsker ikke umiddelbart flere.

Men er der nogen her som har erfaringer, så vi kan finde ud af om
der måske er håb for ham eller om det bedste vil være at vi og de
nye naboer sammen betaler hans aflivning. Selvfølgelig med accept
af de gamle ejere, hvad jeg ikke tvivler på vi kan få.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Niels Peter

Dato : 25-07-03 09:51

Mona wrote:
> Hejsa.
>

> Lige nu overvejer de nye naboer, om de skal beholde ham, men det
> afhænger af om han efter en kastration vil behandle deres katte
> ordentligt, og det er der vel ingen garanti for.

Det kommer an på, om de vil have en 100 % garanti. Det kan ingen give.
Men sandsynligheden for, at det hjælper med en kastration, ligger et
sted i 90'erne, og hvis de synes, det er garanti nok, synes jeg, de skal
få det gjort så hurtigt som muligt.
De skal vide, at der kan gå op til en måned efter en kastration, inden
alt hormon er ude af kroppen, så man skal ikke forvente omgående
virkning.

Niels Peter