sommerforkølelse
Fra : Kitti Egevang

Dato : 24-07-03 21:47

Hejsa Gruppe.

Min lille datter på 1½ år har reddet sig en rigtig dum sommerforkølelse med
snue og hoste.
Hun er frisk nok og har ikke feber
Men har nogen her et godt råd til lidt hjælp til hende??
Jeg mener så hun hurtig kommer over det. Det skal lige siges at det er meget
svært at holde hende indendørs
i denne varme. Og som sagt er hun livlig nok..... Håber på nogle svar.

Mange sommerhilsner Kitti.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-07-03 08:08

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe.
>
> Min lille datter på 1½ år har reddet sig en rigtig dum sommerforkølelse
med
> snue og hoste.
> Hun er frisk nok og har ikke feber

Lad hende være der, hvor hun helst vil være (hvorfor skulle det være bedre
at være inde?), giv hende mulighed for at spise noget let, hun gerne vil
have, og giv hende mulighed for noget at drikke.
Mulighed for at være i skyggen - en balje kuldslået vand og mulighed for at
hælde det over sig
Tag den med ro. Accepter, at hun lettere bliver træt og irritabel og nøjes
med at stille de krav, der er uomgængeligt nødvendige.
Så længe hun ikke har høj feber, kan hun bedst selv mærke, hvad hun har det
godt med.
Man kan få næsespray på apoteket, der giver luft i næsen; vær i den
forbindelse opmærksom på din datters alder.

God bedring!
Hilsen Inger

Fra : brinkloev

Dato : 25-07-03 08:09

"Kitti Egevang" skrev d. 24-07-03 21:47 dette indlæg :
> [...]
meget
> svært at holde hende indendørs
> i denne varme. Og som sagt er hun livlig nok..... Håber på nogle svar.

Hej Kitti
Vi sad i samme situation for et par mdr. siden, med vores tvillinger,
som nu er 11 mdr.
Vi brugte: Flydende panodil til børn + Chamomilla D6 og Echinamin (Begge
fra Bioforce, fås i Matas og helsekost) De virker lettere sved og
vanddrivende, og tager al betændelsen!
Det virkede for os, håber du kan bruge rådet.
Mvh. Brinkløv
OBS! Husk at hæve hendes hovedgærde, når hun skal sove!

http://www.kandu.dk/

Fra : Charlotte

Dato : 25-07-03 19:00

meget svært at holde hende indendørs

Kære Kitti

Jeg vil bakke Brinkløv fuldstændig op i, at det vil være godt med
Echinamin - Chamimilla D6 kender jeg ikke, men går ud fra, at det er et
kamillepræparat, og da det er fra Bioforce, tror jeg godt, at jeg kan
tilslutte mig dette også. Ellers blot kamillethe i rå mængder, måske nogle
økologiske appelsiner at gumle på.

DOG vil jeg sige, at jeg ikke kunne finde på at give mit barn i den alder
panodil, med mindre det er fordi det er anbefalet af en læge (og ikke, når
det "blot" er en forkølelse).

Held og lykke - og god bedring til hende. Jeg håber, at I får nydt sommeren
alligevel.

KH
Charlotte

Fra : brinkloev

Dato : 26-07-03 11:59

> [...]
alder
> panodil, med mindre det er fordi det er anbefalet af en læge (og ikke,

Panodilen brugte vi også kun som febernedsættende middel - og
naturligvis i samråd med lægen!
Mvh. Brinkløv

http://www.kandu.dk/

Fra : Charlotte

Dato : 26-07-03 14:37

> Hej Charlotte
> Panodilen brugte vi også kun som febernedsættende middel - og
> naturligvis i samråd med lægen!
> Mvh. Brinkløv

Hej Brinkløv

Jamen så er vi enige

God sommer

MVH
Charlotte

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 25-07-03 22:39

On 24/07/03 22:47, in article bfpgit$7n1$1@news.net.uni-c.dk, "Kitti
Egevang" wrote:

> [...]
> svært at holde hende indendørs
> i denne varme. Og som sagt er hun livlig nok..... Håber på nogle svar.

Hej Kitti.
Aloe vera drikkegel er godt, fordi det styrker immunforsvaret, I det hele
taget.
Har hjulpet både min søn og jeg.

God bedring til hende

Charlotte