Debian vil ikke slukke
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-03 21:53

Hej

Jeg har netop installeret en debian for første gang, på et via
c3m266-bundkort monteret med en Via c3-processor.

Men når jeg logger ind som root og kører en 'poweroff', så slukker
maskinen ikke. Det sidste den skriver er "Shutting down I2O system"
og "Power down".

Jeg kan høre at harddisken stopper, men strømmen til bundkortet
forsvinder ikke, og cpu-blæseren kører videre.

Nogen ideer til hvad der kan være galt? Jeg er selv helt blank

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben

Dato : 24-07-03 22:08

Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> forsvinder ikke, og cpu-blæseren kører videre.
>
> Nogen ideer til hvad der kan være galt? Jeg er selv helt blank

Jeg har selv samme problem - desværre. Og jeg har også problemet på min
AMD Athlon 1 GHz ... Hmm.. jeg aner ikke hvad problemet er og hvordan
jeg får det løst. Dog har jeg bemærket at der er forskel. Compiler jeg
selv kernen og vælger det jeg umiddelbart ønsker, så skal jeg holde
power-knappen inde i 5 sekunder for at den vil slukke. Bruger jeg
default kerne skal jeg bare trykke og så slukker den med det samme.
Ville dog gerne have den til at lukke rigtigt.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-07-03 22:14

Preben wrote:

> [...]
> default kerne skal jeg bare trykke og så slukker den med det samme.
> Ville dog gerne have den til at lukke rigtigt.

indsæt apm i /etc/modules, så skulle det virke. ;)

/Jan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-07-03 07:47

On Thu, 24 Jul 2003 23:13:52 +0200, Jan Larsen <jan@snubi.dk> wrote:

>indsæt apm i /etc/modules, så skulle det virke. ;)

Sørme så, det virkede
Tusind tak for hjælpen.

http://www.gartneriet.dk