billedkunstner søger rådgivning
Fra : Helle Rekdal

Dato : 24-07-03 21:11

Hej

Jeg har i en længere periode arbejdet på en idé til et værk.

Arbejdstitlen er "oraklet". Jeg ønsker at skabe en hybrid mellem billedværk
og lyrik. En interaktiv hybrid som jeg gerne vil gøre tilgængelig via
Internet.

Tanken er, at man på grundlag af en database med billeder af forskellig
slags, skal kunne danne tilfældige billedmønstre. Jeg forstiller mig noget i
stil med en centrifuge eller tornado der kaster billeder af sig, så der
dannes nye billeder i centrum.
Idéen er der ikke grund til at gøre med ud af. Men den kræver for at kunne
virkeliggøres en hel del edb som jeg ikke har megen forstand på.

Jer har på nuværende tidspunkt skabt en del billeder. Men er ikke nær
færdig. Jeg håber på at komme op på et sted omkring 1-2000 billed- og
ordfragmenter. Jeg har en Accessbase, som jeg har fået hjælp til at opbygge.
Den lægger jeg billederne i og forsyner dem med mange emneord. Det er ud fra
disse emneord, som de nye billeder skal danne sig - og det er beskueren, der
via aktivering af andre billeder sætter "centrifugen" igang og dermed danner
nye billeder. Jeg så gerne, at værket var forsynet med en slags hukommelse,
som gjorde det i stand til, at gemme de nye billeder, samt give mig en
statistik på hvilke billeder beskuerne vælger at aktivere.

I min verden virker det som helt uoverskuelige ønsker - men omvendt har jeg
både i spil, på film og på nettet set al den utrolige kunnen der udfolder
sig - jeg aner bare ikke hvem der laver det og hvordan de gør

Derfor dette brev.

Er der nogen i denne gruppe der kan rådgive mig om hvilke
teknikker/programmer jeg med fordel kunne gøre brug af ? - og hvordan man
finder frem til de rette samarbejdspartnere? - søger jeg på nettet efter
multimediedesigner - jeg går næsten ud fra, at det er sådan en jeg har brug
for - er jeg lige vidt. For jeg ved ikke, hvad det er de skal kunne for, at
kunne hjælpe mig og jer har ikke råd til at henvende mig til de store
firmaer der kan det hele.

Jeg har valgt denne nyhedsgruppe - fordi de andre breve der ligger her, får
mig til at tro på, at det er folk som jer der kan svarer på mine spørgsmål.
Men jeg ved det ret beset ikke - så hvis jeg tager fejl, håber jeg, at der
er en behjælpelig sjæl der kan guide mig videre til den rette nyhedsgruppe.

med venlig hilsen
Helle Rekdal

hestehaven@dlgnet.dk

Fra : ct

Dato : 30-07-03 21:43

kan du ikke prøve at forklare hvordan resultatet af sådan en handling ser
ud? er det elementer ovenpå hinanden i tilfældig orden i et 2D billede,
eller er det elementer ved siden af hinanden i 2D, er det i 3D eller?

er det både ord og billeder der blandes, er ordene så gemt som tekst eller
som billedfiler?

claus