MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Task manager og Regedit dur ikke
Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 24-07-03 20:52

Jeg kører Windows 2000 på engelsk og har på det seneste været plaget
af at Task manager og Regedit lukker ned 1-3 sek efter at være åbnet.
Det kan godt blive lidt irriterende i længden så jeg tænke om der
måske var nogen her der vidste hvad der er galt. Jeg kører SP3.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-07-03 22:05

Johannes Clausen [6440] wrote:
> [...]
> Det kan godt blive lidt irriterende i længden så jeg tænke om der
> måske var nogen her der vidste hvad der er galt. Jeg kører SP3.

Kunne lyde som en virus. Lukker taskmgr.exe for at du ikke skal se den
kører og lukker regedit.exe for at du ikke skal kunne fjerne den.

Måske
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.kefy.html ?
Selvom det næppe er den eneste der opfører sig på den måde.

Jeg ville nok starte med en virusscanning.

/Robert

Fra : MadsD

Dato : 24-07-03 22:11

Uanset hvad, så kan du ligeså godt geninstallere, for du får ikke de to
programmer til at virke igen, selvom virusen er fjernet. Det kunne jeg i
hvert fald ikke. Og dog, jeg prøvede ikke at kopiere "start"-filer fra de to
programmer fra en anden computer. Hmm.

Uanset hvad, så er det sikkert på tide for dig at geninstallere

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 25-07-03 13:16

Jeg havde selv samme problem for en måned siden. Jeg bruger AdAware, og den
meldte om flere hundrede forsøg på at skrive til Run-delen i reg-DB.

Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var, som kørte - netop fordi at taskmanager
ikke ville starte. Efter at have bakset nogle timer med at prøve at få
kontrollen, prøvede jeg et gendannelsespunkt oprettet en uge tidligere! Og
det virkede! 10 min efter kørte XP normalt og lige siden! Prøv om det
virker!

Lars