anbefale en god westie kennel ?
Fra : Mogens Henckel

Dato : 24-07-03 19:17

Hejsa

Vi er på udkig efter en westie, og er meget interesseret i at høre om der er
nogen som kan anbefale en god kennel/opdrætter....vi skal dog først have
hunden næste sommer.

mvh
Mogens

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 24-07-03 20:53

Hejsa Mogens!

Jeg vil da straks anbefale Mejdahl's Westier;
http://home19.inet.tele.dk/westi/
De har et kuld hvalpe nu, som dog er solgt.
Man kan følge hvalpene hver dag, da der kommer nyt foto på dagligt

Mvh. Mette

--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : mathilde

Dato : 24-07-03 22:10

Vi har købt en amstaff fra kennel DK staff, som nu er slået sammen med
kennel Skyewalker, de avler også westier. Tag et kig forbi siden og ring
og få en snak med Tina.

http://hjem.get2net.dk/Skyewalker/

Mathilde

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina

Dato : 25-07-03 22:26

Hej Mogens

Jeg kan ikke lige anbefale nogen kenneler, men jeg vil stærkt advare
jer mod at købe hunde, inkl. westier hos (Carsten) Baltzer og (Inge)
Rahbek
www.westichihuahua.dk

Vi købte en westie der, og måtte til dyrelægen med hende allerede 3
dage efter vi havde købt hende, fordi hun havde dårlige mave og meget
blod i afføringen.
Desuden havde hun Øjenbetændelse og øremidder.

Vi kæmper pt stadig med øjenbetændelsen, men de andre ting er endelig
gåët i orden. Så ja det har været en masse dyre dyrlægebesøg vi har
rendt til, og vi har ikke fra starten haft hende i en sygeforsikring,
da vi jo ikke kunne, fordi hun allerede var syg, men nu har vi fået
hende ind i en. Heldigvis da.

Dette var kun en kort udgave af historien, men jeg har skrevet den
hele herinde tidligere, så hvis du søger på "Rahbek" skulle du kunne
finde hele historien, hvis du er interesseret.

Inge Rahbek er ikke en af DKKs opdrættere, men jeg ved 100% at næste
gang jeg skal have hund, så bliver det igennem en af DKKs (Dansk
Kennel Klub) opdrætter, for man skal virkelig se sig for, især når det
er en westie man vil have, da dette er en MEGET populær race, og
derfor er der mange useriøse opdrættere, der bare opdrætter og
opdrætter hunde, og er lige glade med hundenes heldbred. For disse
opdrættere tænker kun på en ting....PENGE.

Så se jer godt for, når I køber en westie.

Held og lykke.

Hilsen Bettina

Fra : mathilde

Dato : 25-07-03 23:55

Var din hund syg da du fik hende hjem fra kennelen, ja så er det
kennelen der skal betale dyrlægeregningen.
Der var en udsendelse om det på DR, dvs. det var et indslag i rene ord
for pengene.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina

Dato : 28-07-03 19:18

Hej Mathilde

Ja min hund var desværre syg, da jeg købte hende.
Sagen ligger hos Forbrugernævnet pt. da opdrætter ikke ville betale
dyrlægeregningerne.

Ja vi så godt den udsendelse Rene Ord For Pengene, der står faktisk
også mange gode ting på deres hjemmeside omkring dette.
http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/170303klagehund.htm
og
http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/170303klagehund2.htm

Hilsen Bettina

Fra : mathilde

Dato : 28-07-03 19:38

Ked af at høre om hunden, men glad for at høre at du har kørt sagen
videre.
Som opdrætter kan man ikke tillade sig at sælge en syg hvalp/hund. Hvis
det er tilfældet, så avler man i mine øjne kun med penge for øje, og så
burde man ikke hedde opdrætter, men nærmere hundehandler.

Nu kan jeg jo ikke vide alle detaljer i sagen, da jeg kun ved hvad der
har stået i denne tråd, og ønsker da heller ikke at blive haglet ned af
folk, men en god opdrætter følger da sine hvalpe til dørs, og derfor må
man da også mene at vedkommende burde gå op i deres ve og vel.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/