Jeg søger et æsel, JA JA det er til en gav~
Fra : Carlsen

Dato : 24-07-03 19:05

Hej i Ng.

Jeg søger et æsel, hvor kan man købe sådan et (helst på sjælland)?

Det behøves ikke at være et føl-æsel.

Pierre

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-07-03 19:20

In article <3f201fb7$0$1668$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Carlsen wrote:
> Hej i Ng.
>
> Jeg søger et æsel, hvor kan man købe sådan et (helst på sjælland)?

Prøv i dk.MARKED.privat.dyr.hest

JonB

Fra : Tina

Dato : 24-07-03 21:12

"Carlsen" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i Ng.
>
> Jeg søger et æsel, hvor kan man købe sådan et (helst på sjælland)?
>
> Det behøves ikke at være et føl-æsel.

Nu skriver du, at det skal være til en gave. Er det en gave, modtageren
ønsker sig, har mulighed for at have, og som ved noget om æsler? Hvis
svarene er nej, så skal du/I finde en gave, der ikke er levende. Dyr er ikke
legetøj!

Alt for mange dyr er "sjove gaver" til fødselsdage og deslige. Nævner i
flæng: æsler, hængebugsvin, høns, geder, får, shetlændere og alle andre
"sjove" dyr, der har en transportabel størrelse.

Det er synd for dyrene og for den nye ejer, der bestemt ikke havde tænkt sig
at skulle holde geder i parcelhushaven eller have et hængebugsvin i
lejligheden på 3. sal.

Hvis den nye ejer vitterlig ønsker sig et bestemt dyr, og har alle
muligheder for at holde dyret, også økonomisk, og give det en god
tilværelse, så er det ok at give et dyr i gave. Men vær helt sikker på, at
personen _virkelig_ har de ønsker og muligheder, ellers går det galt, når
dyr bliver givet som gave.

Hvis æslet skal være en af disse "sjove gaver", som jeg sidder med en grum
mistanke om at det er, så i stedet for at købe dyret til en usikker skæbne,
kan du/I måske finde en i nærheden, der er villig til at låne/leje sit æsel
ud som en overraskelse for en stund.

Tina

Fra : skingur

Dato : 24-07-03 21:36

"Tina" skrev d. 24-07-03 21:12 dette indlæg :

> [...]
> ønsker sig, har mulighed for at have, og som ved noget om æsler? Hvis
> svarene er nej, så skal du/I finde en gave, der ikke er levende. Dyr

gid det var en gave til ig. Jeg vil så gerne ha et æsel.
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Malene P

Dato : 01-08-03 11:39

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> gid det var en gave til ig. Jeg vil så gerne ha et æsel.

Det ønske kan jo være reelt nok -går ud fra at du så også selv gerne vil
være med at udvælge det og
har sat dig ind i at et sådant dyr skal behandles? Og det er den slags, jeg
efterlyser i "Carlsen"'s indlæg -lad os se, hvad han svarer på min
opfordring.

mvh
Malene P

Fra : Malene P

Dato : 01-08-03 11:32

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
skæbne,
> kan du/I måske finde en i nærheden, der er villig til at låne/leje sit

Jeg er enig i, at sagen lugter lidt i den retning -men jeg kan ikke
acceptere, at et levende dyr skal kunne hverken købes, lejes eller lånes til
moro for en bande mere eller mindre overstadige fyldebøtter.

mvh
Malene P

Fra : Tina

Dato : 01-08-03 20:32

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> moro for en bande mere eller mindre overstadige fyldebøtter.

Jeg er helt enig, jeg kan heller ikke acceptere det, dog er det en bedre
løsning, hvis han absolut VIL "overraske" en eller anden der ikke er fuld,
med et levende dyr...

Tina

Fra : Malene P

Dato : 03-08-03 23:53

> [...]
> løsning, hvis han absolut VIL "overraske" en eller anden der ikke er fuld,

At støtte et evt "udlejningsbureau" gør mig ikke venligere stemt overfor
projektet. Og det faktum, at Carlsen ikke tør svare på, hvad han skal bruge
det stakkels dyr til, bekræfter mine bange anelser og jeg håber IKKE, at han
får held med sit forehavende.

mvh
Malene P

Fra : Malene P

Dato : 01-08-03 11:27

"Carlsen" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i Ng.
>
> Jeg søger et æsel, hvor kan man købe sådan et (helst på sjælland)?

I hvilken forbindelse skal dette æsel være en gave? Til en polterabend eller
noget andet "morsomt"? Hvis det er seriøst og ikke endnu et ækelt forsøg på
at gøre sig morsom på uskyldige dyrs bekostning, må et gavekort på et "æsel"
kunne gøre det -så er modtageren også med til at vælge til gavn for begge
parter. Jeg synes, du skylder gruppen, Tina og mig et uddybende svar, hvis
vi skal hjælpe. Sagen "lugter" -men undskyld, hvis jeg har misforstået dig.

mvh
Malene P