HJÆLP Eukanuba
Fra : Ann Jensen

Dato : 24-07-03 18:14

Hejsa
Er der nogle af jer der har erfaringer med eukanoba,,???
Da vores hvalpe har døjet med tynd mave og har fådet, piller ved dyrlægen og
en skånekost fra eukanuba som dyrlægen gav os med , og da vi havede brugt
det købte vi noget med lam og ris ( også eukanba) da det også er en skåne
kost, men nu er vi begyndt stille og rolig og gå over til den almindelig
hvalpefoder der fra, men det har bare slåget deres maver helt i stykker
igen, så mit spørgsmål til jer er kan det være fordi at deres maver er for
sarte, og ikke kan tåle den alm hvalpefoder...??????????

DA er 13 uger og vejer 11-12 kg

Ann

Fra : mathilde

Dato : 24-07-03 22:32

Det er jo meget svært at sige, nogle hunde er bare mere sarte end andre,
men hvis det er et helt kuld, mon det så ikke skyldes en infektion eller
lign.?

Hvis en af vores hunde får dårlig mave, så faster den først i et døgn,
dernæst får den skånemad.
Jeg bruger aldrig selv skånefoder, men laver det selv af tynd havregrød
tilsat lidt ribenasaft. Efter et par måltider med det, begynder jeg at
komme opblødt foder i, og tilsætter samtidig A38. Efter 2-3 dage er
hunden tilbage på sit normale foder.

Det er hvad dyrlægen i sin tid rådede os til. Hjælper det ikke, eller
ved man at hunden har brug for dyrlæge hjælp, så skal man selvfølgelig
til dyrlægen.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 24-07-03 23:03

Hvorfor Ribena? Jeg kan godt selv lide det, men hvorfor skulle det være
godt til hundene? Bare nygerrig.

JAne

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : mathilde

Dato : 25-07-03 08:55

Jamen Ribena tilsættes også kun for smagens skyld.

Tynd havregrød smager simpelthen så ulækkert, men saften får det til at
glide ned.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina

Dato : 25-07-03 22:32

Hej Ann

Jeg har en westie på nu 8 måneder.

Hun har det ikke godt med Eukunuba, altså hun får dårlig mave af det,
men siden vi skiftede over til Royal Canin, så har der ikke været
problemer.

Prøv at skifte til et helt andet mærke og ikke bare varianter i samme
mærke.
Men husk selvfølgelig at skifte langsomt over.

Hilsen Bettina

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 25-07-03 23:06

Hej
Jeg startede også med, at fodre min hund med eukanuba, hvorefter han døjede
med tynd mave hele tiden. Vi var ved dyrlægen, hvor han kom på pencilinkur
og han fik skånekost - kogt kylling, torskerogn, A38 og ris. Når hans mave
gik i orden igen, fik han atter eukanuba og det hele startede forfra. Jeg
fik da af vide fra en bekendt, at hun havde lignende erfaringer, hvorefter
jeg skiftede til Hill´s. Der har ikke været nået i vejen med maven siden.
Jeg vil lige sige, at det er individuelt fra hund til hund, idet hele min
familie fodrer både hunde og katte med eukanuba med godt resultat
Mvh
Kristine

Fra : jeanette71

Dato : 22-09-03 20:23

Hejsa

Jeg ville blot høre om jeres problemer med Eukanuba er gået i orden. Jeg
skal tiil at skifte foder, og jeg er inde over Eukanuba og Hills. Jeg
hælder mest til Eukanuba, da det i længden er billigst, men hvis I
stadig har problemer, vil det måske være bedst at vælge Hills.

Luna er en snart 6 mdr gammel labrador. Kan det have noget med racerne
at gøre?

Hej fra Jeanette og Luna
jeahe@webspeed.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 23-09-03 19:37

Hej

Jeg har haft to hunde og de er altid blevet fodret med Eukanuba, jeg
har aldrig haft nogen problemer med de forskellige produkter af
ovenstående mærke, både deres veterinær produkter og alm. jeg har
kunnet skifte mellem de forskellige ting uden problemer, dog tror jeg
det er vigtigt at man giver hunden en fastedag og så starter på
skånekost hvis hunden har haft maveproblemer, da det ellers slår maven
ud af kurs igen. Det samme sker jo for os hvis vi har haft det skidt
og ikke har spist en dag, så må man jo også starte kroppen langsomt op
igen..

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 01-10-03 00:36

"jeanette71" <jeanette71.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville blot høre om jeres problemer med Eukanuba er gået i orden. Jeg
> skal tiil at skifte foder, og jeg er inde over Eukanuba og Hills. Jeg
> hælder mest til Eukanuba, da det i længden er billigst,>

Fatter ikke rigtig at du hælder til Eukanuba .. evt. Hills .. den bedste
hundefoder .. både til allergihunde og andre hunde... mener jeg helt sikkert
er Nutro der prismæssigt er på lige linie med Eukanuba men væsentlig bedre
idet der ingen kunstige konserveringsmidler er i ....
Hejhils fra Ami der har fordret hunde med Nutro 10 år