Nut bundkort
Fra : Rene

Dato : 24-07-03 15:58

Jeg vil gerne have et bedre bundkort, men vil beholde mit kabinet. Hvordan
er det lige jeg sikrer mig at det nye bundkort passer til mit kabinet ?

Mvh Rene

Fra : Svend

Dato : 24-07-03 16:39

On Thu, 24 Jul 2003 16:58:04 +0200, "Rene" <renerene@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne have et bedre bundkort, men vil beholde mit kabinet. Hvordan
>er det lige jeg sikrer mig at det nye bundkort passer til mit kabinet ?

Svært at svare på da du ikke oplyser om du har et mini, midi eller
maxi tower kabinet og heller ikke oplyser hvilket bundkort du har kig
på.

Fra : phg1

Dato : 24-07-03 23:34

"Rene" skrev d. 24-07-03 15:58 dette indlæg :
> [...]
?

> Mvh Rene
> måler dit nuværene bundkort og finder ud af hvor store de forskelige
bundkortformater er jeg mener ihverfald at de forskelige towers kan tage
2 forskelige formater

http://www.kandu.dk/

Fra : Rene

Dato : 25-07-03 11:12

Tak for det.

Jeg troede der måske var noget med diverse stik osv, men det lader til at
være ligetil

Takker

mvh Rene

Fra : phg1

Dato : 25-07-03 23:02

"Rene" skrev d. 25-07-03 11:12 dette indlæg :
> [...]
>
> "phg1" <phg1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> det eneste du skal være opmærksom på er hvordan stikene og de
forskelige sokler sidder på bundkortet det er lidt træls hvis man har et
langt grafikkort og finder ud at det ikke kan være der for rammene eller
at ledningen fra psu rager ned foran cpu køleren og så skal du være
opmærksom på at når du skifter bundkortet er en formatering om ikke
nødvendig men en meget god ide.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leony

Dato : 28-07-03 14:45

"Rene" <renerene@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne have et bedre bundkort, men vil beholde mit kabinet.
> Hvordan er det lige jeg sikrer mig at det nye bundkort passer til mit
> kabinet ?

Hvis dit gamle kabinet overholder ATX standarden, så skulle du ikke få
nogle problemer, uanset om dit nye bundkort er microATX eller ATX.
Hvis dit gamle kabinet er AT standard, så vil du ikke kunne sætte et ATX
bundkort i det.

Et ATX bundkort vil typisk se sådan her ud på bagsiden:
http://www.2cpu.com/Hardware/dx34plus/atx-backplate.html
Det er tilslutninger til mus, tastatur, evt usb, printer osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/