MS Windows
briani 27239
XP Pro skruer selv op for lyden..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-07-03 13:49

Hejsa

Har et lille problem med min lyd..
XP mener tilsyneladende at jeg skal justere lyden på mine højttalere og ikke
via mixeren. Når jeg skruer ned for lyden i mixeren skruer XP ligeså stille
op igen, mute er en umulighed med mindre jeg slukker for højttalerne.. Det
er kun master-volumen den er galt med, alt andet kan jeg godt justere uden
der bliver skruet op igen.
Hvad kan foresage dette fænomæn???

Maskinen er en ældre dame med flg mål:

Compaq 5286
AMD K6-3D 450 Mhz
768 Mb RAM
ATI Rage LT Pro 8 Mb grafik (onboard)
ESS AudioDrive 1869 (onboard)
8 Gb HD
10/100 Mbit netkort
DVD drev
Floppy

Kørende programmer i Windows XP Pro:

Norton Internet Security 2003 (Antivirus + Firewall)
HP printer ikon (til egenskaber og sådan noget)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-07-03 13:51

Glemte lige at skrive:

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Gerner

Dato : 24-07-03 19:23

On Thu, 24 Jul 2003 14:48:51 +0200, "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net>
wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>er kun master-volumen den er galt med, alt andet kan jeg godt justere uden

Lyder (hi) som det modsatte problem fra den 17 d.m. Message-ID:
<bfat6h$1tg$1@sunsite.dk>
Og der er problemet vist ikke blevet løst.

Jag mener stadig det er en lydprogram der laver sjov med dit lydkort.
Jeg havde samme problem dog kun til 50%, men det blev løst da jeg fandt det
lydprogram (jeg har 6 forskellige, så jeg husker ikke lige det der skruede ned
for mit lydkort) hvor jeg havde sat volumen til 50%.
Nu er alle lydprogrammernes volumen sat til 100%, og så regulerer jeg på HT, så
de ikke skal lave sjov med mit lydkort mere.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-07-03 22:31

> [...]

Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID
Fly online with real people, pilots and ATC

Jeg har kun Media Player og WinAmp installeret, det er de eneste jeg bruger
til lyd, kan et af dem blande sig og forstyrre min idé om hvor højt der skal
spilles?

Fra : sa

Dato : 25-07-03 08:59

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote in message
> [...]
bruger
> til lyd, kan et af dem blande sig og forstyrre min idé om hvor højt der

Ja, hvis du har nogle DSP-plugin til Winamp. Jeg havde et som periodisk
skruede op og ned for lyden, det blev jeg rimelig hurtig træt af.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-07-03 10:01

> Ja, hvis du har nogle DSP-plugin til Winamp. Jeg havde et som periodisk
> skruede op og ned for lyden, det blev jeg rimelig hurtig træt af.

Jeg har intet ekstra installeret, i hvert fald ikke hvad jeg ved af, jeg
bruger primært winamp til internetradio.
For sjov prøvede jeg at lege lidt med balance knappen i mixeren, den søger
selv mod center igen, fin ting hvis jeg havde brug for det.
Jeg har lige tjekket for spyware, der var lidt men intet der påvirkede lyden
(har hørt at det også kan være en mulig årsag). Alle drivere er
gen-installeret og DX er opdateret stadig uden resultat