Rygning af fisk
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 24-07-03 12:31

Jeg har købt en Gourmani røgeovn i Silvan og glæder mig utroligt meget til
at komme igeng med den. Jeg har dog aldrig prøvet at ryge fisk (eller noget
som helst andet) før, så jeg kunne godt bruge noget vejlednin i hvordan jeg
kommer igang.

Er der nogen her der har links til en eller flere sider der beskriver
hvordan man gør fra bunden? Eller blot kan fortælle her hvad jeg skal gøre.

Skal jeg smide røgesmulden direkte på kullene?

Ovnen kan ses her:
http://www.gourmani.com/cgi-bin/products/products.asp?id=83&lng=dk

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 13:51

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann-skal-vaek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> som helst andet) før, så jeg kunne godt bruge noget vejlednin i hvordan
I princippet skal smullet varmes op indtil det ryger i røgkammeret og
forbive sådan indtil
fisken er færdig stegte,,,,ses ved at øjnene bliver gule.
Smullet må ikke brænde og tilføre direkte varme.
http://www.gourmani.com/cgi-bin/products/products.asp?id=83&lng=dk
Der er en fin grill og jeg vil anbefale dig at læse brugsanvisningen for en
nøjagtig beskrivelse
af hvordan man ryger fisk i apparatet.

David.

Fra : walter170142

Dato : 02-08-03 10:34

http://www.kandu.dk/

Fra : walter170142

Dato : 02-08-03 10:41

"Kasper Katzmann" skrev d. 24-07-03 12:31 dette indlæg :
> [...]
gøre.

> Skal jeg smide røgesmulden direkte på kullene?

Den røgeovn, som du har købt i Silvan, kender jeg ikke, så den vil jeg
ikke kommentere. Men gå ind på min hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/walter så finder du alt, hvad du behøver at vide
om røgning, saltning, tørring, tider, savsmuld og temperatur. Det jeg
ikke selv skriver, finder du i de to bøger, som jeg henviser til.
Klø bare på, røget fisk er godt.
Knæk og bræk
Jørgen Walter

http://www.kandu.dk/