Download hele/alle filer til NS 7, NS 6 og~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-07-03 12:23

Hej NG

Hvor kan jeg downloade hele/alle filerne inkl. exe og tilhørende filer til
følgende browsere:

NS 7, NS 6 og Opera 7 (evt også 6.2) til win98/2000/XP

Og det skal helst, såvidt det er muligt være i DK versioner.

Sagen er at jeg gerne vil have dem på min "localdisk" og ikke være tvunget
til at hente mellem 10 og 20mb efter hver Windows formatering.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh\Michael

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-07-03 13:52

"Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvor kan jeg downloade hele/alle filerne inkl. exe og tilhørende
> filer til følgende browsere:
>

> NS 7, NS 6 og Opera 7 (evt også 6.2) til win98/2000/XP

Opera 7.11 til windows DK med java (12,6MB)
ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/711b/da/java/ow32daen711j.exe
tror nok du kan vælge ældre versioner hos www.opera.com

Netscape 7.1 ser ikke ud til at være en DK:
http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

her er en side hvor du kan finde ALT (tror jeg nok) ved dog ikke lige med
sprogversioner:
http://browsers.evolt.org/
Var det noget med IE1.0, den fylder kun 1,05MB

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-07-03 09:09

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> her er en side hvor du kan finde ALT (tror jeg nok) ved dog ikke lige med
> sprogversioner:
> http://browsers.evolt.org/
> Var det noget med IE1.0, den fylder kun 1,05MB

hej Søren
tak for linksne - tillægs spm.: vil man kunne inst en ældre version af IE på
en w2k med IE6?
mvh\michael

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 25-07-03 09:17

> hej Søren
> tak for linksne - tillægs spm.: vil man kunne inst en ældre version
> af IE på en w2k med IE6?

Du kan ikke have to versioner af IE på samme styresytem (vist nok muligt i
helt gamle dage??) Så hvis du også vil have adgang til eks. IE5.0 så lav en
dualbool eller find en gammel maskine og smid win98 på den (starter
hurtigt).

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-03 11:31

> [...]
> "Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> skrev
>
> Du kan ikke have to versioner af IE på samme styresytem (vist nok muligt i

Nej, det har aldrig været muligt.

Og Windos tillader ikke, at man installerer en IE, der er ældre end den, der
er inkluderet i pågældende Windows.

> Så hvis du også vil have adgang til eks. IE5.0 så
[snip]
> find en gammel maskine og smid win98 på den (starter
> hurtigt).

En løsning, jeg selv benytter for at kunne tjekke sider også i en lidt ældre
IE. Dualboot er også en løsning, men i praktisk brug for svær at arbejde
med.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-03 17:24

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Nej, det har aldrig været muligt.

Ikke korrekt - den maskine jeg pt. sidder med har både IE 4.0 og
IE 5.5 på samme Windows.

Men det kan kun lade sig gøre, hvis man har IE 4 først på
computeren, så kan man vælge at bibeholde denne ved installation
af IE 5.x, men ikke IE 6.

Dvs. man ikke gøre det på f.eks. Win 98 SE, som er er født med IE
5, men man kan på Win 98-1, som er født med IE 4.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-03 20:51

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> [...]
>
> Men det kan kun lade sig gøre, hvis man har IE 4 først på
> computeren, så kan man vælge at bibeholde denne ved installation

Jeg har på W95 oprindeligt haft IE3 installeret, derefter IE4 og til sidst
IE 5. Jeg har aldrig haft mulighed for at gemme den oprindelige version ved
installation af nyere. Og W95 var endda født uden en IE som en del af OS.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-07-03 21:09

Hej

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> installation af nyere. Og W95 var endda født uden en IE som en del af OS.

Det kan lade sig gøre med Windows 98 (first edition i hvert fald) hvor
IE4 kan bibeholdes ved installation af IE 5.x. Se evt. note i højre
spalte på http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-03 21:20

> [...]

>IE 5. Jeg har aldrig haft mulighed for at gemme den oprindelige version ved

På min Win 98-1 får jeg muligheden under installation af IE 5.x,
at vælge om jeg vil beholde den tidl. version.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-07-03 17:46

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> På min Win 98-1 får jeg muligheden under installation af IE 5.x,
> at vælge om jeg vil beholde den tidl. version.

Javel. Jeg gik direkte fra W95 OSR2 til W98 SE. Her blev jeg ikke tilbudt at
beholde 5.0, da jeg opgraderede først til 5.5 og senere til 6.0

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-07-03 18:36

Hej Erik

Erik Ginnerskov wrote:
> Javel. Jeg gik direkte fra W95 OSR2 til W98 SE. Her blev jeg ikke tilbudt at
> beholde 5.0, da jeg opgraderede først til 5.5 og senere til 6.0

Udover at det vist kun er Win98-1 det kan gøres med, så er det også kun
IE4 du kan kombinere med enten IE5 eller IE5.5. Det er ikke muligt at
kombinere f.eks. 5 og 5.5 på samme system.