bruge fast ip eller ikke er det godt
Fra : Karsten Strøm

Dato : 24-07-03 11:41

Jeg har 2 pc´er koblet sammet i et lokalnet igennem en Switch,
og de har begge 2 adgang til internettet, jeg bruger dynamiske ip-adresser,
men er det nogen fordel ved at bruge faste ip-adresser imellem de 2 pc´er,
eller kan det det ikke lade sig gøre, når jeg bruger dynamiske på min
internet forbindelse..

i må godt henvise mig til til en side på nettet der forklare det på dansk.

håber at i forstår min spørgsmål...

Karsten
Icq#203276221

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-07-03 15:58

Hej Karsten.

Du modtager nok de 2 dynamiske IP'er fra din Inet udbyder - hvis du sætter faste IP'er på dine maskiner kan de sikkert godt se hinanden - men de kommer med garanti ikke på nettet.

Hvis du har en router imellem dine PC'ere og internettet er det en helt anden sag - så kan du roligt give dem faste IP'er (uden for DHCP ranget).

/Uffe

Fra : Karsten Strøm

Dato : 24-07-03 16:25

"Uffe S. Callesen" <l33thax0r@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du har en router imellem dine PC'ere og internettet er det en helt
anden sag - så kan du roligt give dem faste IP'er (uden for DHCP ranget).

Tak for oplysningen.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-03 19:07

Karsten Strøm wrote:
> [...]
> bruger dynamiske på min internet forbindelse..
> i må godt henvise mig til til en side på nettet der forklare det på

Man kan give hvert netkort 2 IP'er.

Se på SH's indlæg lige før dit !

Der er forklaret hvordan man kan bruge de dymaiske IP'er udadtil - og
nogle faste internt mellem dine PC'er.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk