MS Windows
briani 27239
Windows Update vil ikke mere
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-07-03 09:15

Jeg sidder og prøver at få Windows Update til at opdatere Win2K til SP4, men
den skriver at der ikke kan etableres forbindelse til serveren.

Opdateringen kan komme så langt, at den først henter de der ca. 500KB til
installationsprogrammet til SP4, men når den er færdig med at checke PC'en,
og skal til at forberede installationen af SP4, så melder den at der ikke
kan skabes forbindelse.

Det har stået på i et stykke tid, og først troede jeg at det bare var fordi
MS var ved at lave noget vedligeholdese, at der ikke var forbindelse.

Nu melder Windows Update så, at der er kommet en opdatering til DirectX, som
skulle forhindre at en hacker kunne gøre dit og dat.

DirectX opdateringen kan Windows Update heller ikke hente.

Altså....jeg ER på nettet, så det er ikke derfor at der ikke kan etableres
forbindelse til serveren hos MS

Hvad kan der være galt? Windows Update har ALTID virket som det skulle, når
jeg skulle hente opdateringer til Win2K

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-07-03 09:21

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> DirectX opdateringen kan Windows Update heller ikke hente.

Ok....DirectX opdateringen ville Windows Update gerne hente og installere

Men SP4.....den henter den ikke.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 24-07-03 09:34

Thomas Mouritsen wrote:

> [...]
> og skal til at forberede installationen af SP4, så melder den at der ikke

Der er noget med at opdateringsprogrammet til SP4 selv opretter
forbindelse til internet uden om Internet Explorer. Hvis du har en
firewall installeret i silent mode kan det være at den blokerer for
udgående trafik fra opdateringsprogrammet.

/klaus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-07-03 10:00

> [...]
> checke PC'en, og skal til at forberede installationen af SP4, så
> melder den at der ikke kan skabes forbindelse.

Vil det ikke være skønt at have den liggende, "kræver" at du ikke bruger et
56k modem
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84 fylder 129MB

Husk lige at der er nogle som har fået problemer efter SP4, så tag backup.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/