MS Windows
briani 27239
Kan ikke køre gyldendals "røde ordbog"
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 08:36

Jeg får denne fejl:
Program-pop-up: 16-bit Windows-undersystemet :
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
programmet.

Jeg har så prøvet at starte op i fejl sikret tilstand, men får samme fejl.
Lige meget om jeg prøver at afinstallere det, køre det fra cd'en. Så kommer
den med den fejl meddelse. Hvad kan det være?

Jeg har haft fejlen noget tid, men regnede med det "bare skulle
geninstallers" Men det kan jeg ikke engang.. Jeg havde også fejlen før, men
da jeg stod og skulle formatere. Tænkte jeg ikke så meget over det.

Køre Windows XP - home. Det har virket på min computer. Men lige pludselig
ikke.. Evt. noget jeg skal prøve at afinstallere?

PS: Ja, jeg har kontaktet gyldendals. Men mine erfaringer med deres support
er ikke gode (...)

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 24-07-03 09:33

Det er da mærkerligt. Jeg kører Engelsk<->Dansk<->Engelsk på WXP uden
problemer.
AUTOEXEC.NT er en Windows (ikke Gyldendal) -fil.

Jeg har lidt svært ved at se versionsnummer på mine ordbøger, men exe-filen
er dateret 2.4.1998.

At makrosystemet ikke fungerer med **Word** XP, er en anden sag - ikke
Gyldendals skyld.

Hvordan starter du ordbogen? Via en makro i Word 95/97/2000 eller direkte?

Fortæl lidt mere

v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 10:14

> Hvordan starter du ordbogen? Via en makro i Word 95/97/2000 eller direkte?

Jeg starter den via det ikon der er nede ved uret. Dvs. jeg bruger det ikke
sammen med teksbehandling. Jeg har haft problemet før, men som sagt løste
problemet sig da jeg formatert.

> Fortæl lidt mere

Jeg har mistanke om det er en konfligt med et andet program, da jeg ikke har
problemet i starten. Men det først kommer når jeg har brugt* computern noget
tid

*) Og dermed har installert en del l... Er igang med at rense den nu..

Fra : Doktoren

Dato : 24-07-03 10:26

virus programmer er kendt for at "fucke" ting lidt op.. prøv at slå
det fra et øjeblik ?

Lars Koch Hansen
Odense
www.letsbeat.tk

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 10:35

> virus programmer er kendt for at "fucke" ting lidt op.. prøv at slå
> det fra et øjeblik ?

Jeg HAR haft AVP inde, men ja.. Det fuckede min computer meget op. Bla. var
en start op tid på 5min ikke unormalt, også kunne den ikke finde ud af
DAEMON Tools virutal cd'ere. Derfor har jeg afinstallert mit AV program. Men
det kan selvf. være at AVP har skadet min computer forevigt (indtil format
c)

Jeg har iøvrigt prøvet at hente
http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/general.nsf/websider/rtsf/$file/rtsfdemo.exe
som er en demo version af deres Retskrivningsordbog. Den kommer med samme
fejl meddelse...

Fra : Leo E

Dato : 25-07-03 05:55

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message news:<3f1fa852$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> [...]
> som er en demo version af deres Retskrivningsordbog. Den kommer med samme
Prøv at ta´et kig i autoexec filen, du kan evt, lægge den ud her,
ellers kør en sfc /scannow (scanner systemfiler) XP cd´en skal være i drevet.
Hilsen: Leo

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 10:41

> Prøv at ta´et kig i autoexec filen, du kan evt, lægge den ud her,
> ellers kør en sfc /scannow (scanner systemfiler) XP cd´en skal være i
drevet.

Her er autoexec.nt:

@echo off

REM MS-DOS-mij>et initialiseres ikke med AUTOEXEC.BAT. I stedet bruges
REM AUTOEXEC.NT, hvis der ikke angives en anden startfil i en .PIF-fil.

REM Installer cd-rom-udvidelser
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Installer netv'rksomdirigering (indl's f>r dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Installer DPMI-underst>ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM F>lgende linje aktiverer Sound Blaster 2.0-underst>ttelse p? NTVDM.
REM Kommandoen til indstilling af BLASTER-milj>et er f>lgende:
REM SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM hvor:
REM A angiver Sound Blaster-kortets basis-I/O-port
REM I angiver IRQ
REM D angiver 8-bit DMA-kanalen
REM P angiver MPU-401 basis-I/O-porten
REM T angiver Sound Blaster-korttypen
REM 1 - Sound Blaster 1.5
REM 2 - Sound Blaster Pro I
REM 3 - Sound Blaster 2.0
REM 4 - Sound Blaster Pro II
REM 6 - Sound Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM Standardv'rdien er A220 I5 D1 T3 og P330. Hvis nogen af parametrene
REM ikke angives, vil standardv'rdien blive brugt (BEM'RK! Da alle
REM portene er virtuelle, beh>ver de her angivne oplysninger ikke at
REM svare til den rigige hardwareindstilling.) NTVDM underst>tter kun
REM Sound Blaster 2.0.
REM Hvis parametren T angives, skal den indstilles til 3.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM Angiv en ugyldig basis-I/O-portadresse for at deaktivere Sound Blaster
REM 2.0-underst>ttelsen p? NTVDM, f.eks.:
REM SET BLASTER=A0

PS: Jeg har ikke soundblaster.. eller har aldrig haft.. ved ikke hvad det
laver der inde..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 10:44

HA! Jeg søgte på filen, og så den kun lå i windows\repair. Jeg lavede så en
kopi og lagde i system32. Nu virker det sku'!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 01:42

Peter Hansen skrev:

> Det er da mærkerligt. Jeg kører Engelsk<->Dansk<->Engelsk på WXP uden
> problemer.

Det gør jeg også, men det er træls at wowexec.exe bliver ved med at køre
når man lukker for ordbogen. Desuden så sker der en mærkværdighed hvis
jeg starter en af ordbøgerne imens OE er åben. Ikonerne i menulinien i
OE rykker længere og længere væk fra hinanden for hver gang man starter
en af ordbøgerne. Jeg kan kun få ikonerne på plads igen ved at genstarte
OE. Det er en af de mere mystiske fejl i mine øjne, men den er til at
lave med for ordbøgerne virker fint. :)

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/gyldendals.gif>.

Madsen