Myrer: et tip
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-07-03 18:24

Jeg har tidligere spurgt om kattekompatible udryddelsesmetoder til myrer
indendørs og vi fandt ikke rigtigt ud af noget definitivt.

Tilfældigvis har jeg netop idag talt med en gammel dame der gav mig
følgende råd:

Lav en relativt stærk blanding af vand og rengøringsmiddel i forholdet
5-10-20-30-40-50 eller deromkring til 1. Det vigtige skulle være den
fedtopløsende egenskab ved blandingen, da myrerne angiveligvis skulle
indeholde en stor mængde fedt (?). Spray det på myrerne når de viser sig.
Vores horder af myrer lagde sig på ryggen da jeg prøvede det i dag....
og de har ikke rørt sig siden.

Det virker imod selv myrerkoncentrationer på dette niveau:
<http://www.suder.dk/Familien/Steen/Myrer/>.

(Fra sidste år).

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kate

Dato : 23-07-03 19:23

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in

> Det virker imod selv myrerkoncentrationer på dette niveau:
> <http://www.suder.dk/Familien/Steen/Myrer/>.

Puha, det er værre end min mormors myre invasion, som jeg ikke har
kunnet finde ud af at hjælpe hende af med. Tak for tippet, det vil jeg
lige få videregivet

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-07-03 19:55

Vi havde også en kæmpe myreinvasion ude i udstuen for et stykke tid
siden. Jeg satte nogle lokkedåser derud og lukkede døren derud til
(vores katte har altid fri adgang til udstuen). Der var en del der
døde, men der var stadig mange mange tilbage. Så en dag blev det får
meget for mig, så jeg prøvede at sprøjte deodorant i tuerne. Siden har
jeg ikke set en eneste *G* Det er godt nok det mest effektive jeg
nogensinde har prøvet

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-07-03 20:38

Louise Viborg wrote:
> [...]
> (vores katte har altid fri adgang til udstuen). Der var en del der
> døde, men der var stadig mange mange tilbage. Så en dag blev det får

Lokkedåser har heller ikke til formål at slå myrerne ihjel, men at
forhindre dem i at formere sig. De rammer vist æggene i og med at
indholdet slæbes tilbage til boet.

<KLIP>

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-07-03 21:09

Hej Sten!
Det vidste vores myrer ikke *G* Der lå mange døde myrer indeni
lokkedåserne allerede efter et par dage

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Kate

Dato : 23-07-03 21:29

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Jeg satte nogle lokkedåser derud

Lokkedåserne er forsøgt, men da myrerne nok har indtaget krybekælderen
er problemet vokset min mormor over hovedet (hun er 85, dårligt gående
og har dårligt syn, så hun ser ikke 1/4 af dem), men vil forsøge at
mindske problemet for hende hvis jeg kan.

Fra : Jynis

Dato : 24-07-03 09:55

> [...]
> meget for mig, så jeg prøvede at sprøjte deodorant i tuerne. Siden har
> jeg ikke set en eneste *G* Det er godt nok det mest effektive jeg

Tør du stadig bruge deodorant til andet end myregift ?
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk