ASP spørgsmål
Fra : BoK

Dato : 03-04-01 08:17

Hej,

Hvis man fra File1.asp kalder File2.asp med "Response.Redirect "File2.asp" "
, kan det så lade sig gøre at forespørge på variablerne fra File1.asp. ?
Noget lignende som når det en <form method="post" action="File2.asp">bl.a.
bl.a.</form> i File1.asp der åbner File2.asp og man kalder variabler i
File2.asp
med "Trim(Request.Form("variable"))"

Mvh
Bo Kreutzer

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 03-04-01 08:43

"BoK" <kreutzer@image.dk> wrote in message
> [...]
"
> , kan det så lade sig gøre at forespørge på variablerne fra File1.asp. ?

Nej, du skifter til et nyt dokument

> Noget lignende som når det en <form method="post" action="File2.asp">bl.a.
> bl.a.</form> i File1.asp der åbner File2.asp og man kalder variabler i
> File2.asp
> med "Trim(Request.Form("variable"))"

Du kan gøre følgende (du kan selvfølgelig også sammensætte filnavnet med
variabler)
Response.Redirect "File2.asp?var=1&var2=23"

> Mvh
> Bo Kreutzer

Du skulle måske også prøve at kigge på Server.transfer der virker lidt som
redirect, blot går den direkte fra det ene dokument til det andet uden om
browseren(det hele foregår på serveren). Det vil derfor svare til et
sammenhængende dokument.

/Marten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-04-01 13:00

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto.dk> wrote in message

> [...]
> redirect, blot går den direkte fra det ene dokument til det andet uden om
> browseren(det hele foregår på serveren). Det vil derfor svare til et

men mister man så ikke de variable man har i det første dokument ?

vil koden her give mening ?

<%
var1 = 1
server.transfer("file2.asp")
response.write var 1
%>

?

Jesper Stocholm

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 04-04-01 08:24

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
?

> action="File2.asp">bl.a.

> men mister man så ikke de variable man har i det første dokument ?

Jo - det gør man (jeg var nok lidt for hurtig med den)

> vil koden her give mening ?
>
> <%
> var1 = 1
> server.transfer("file2.asp")
> response.write var 1
> %>

Nej, for du når aldrig til response.write var 1, du har skiftet dokument
undervejs

Fra : BoK

Dato : 04-04-01 08:36

Tak for tipene. Jeg tror mit problem er ved at være løst nu. Under søgning
for hjælp fandt jeg dette link :

http://www.devguru.com/home.asp

Der står noget om Server.Transfer (Path) og Server.Execute(Path) som er
noget jeg kan bruge.

Mvh
Bo Kreutzer