"Læs mere"-funktion i nyhedsscript
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 23-07-03 18:06

Hej NG,

Jeg henvendte mig tidligere her på nyhedsgruppen med et problem
med et nyhedsscript, hvor man skulle kunne opdatere nyheder via
en mySQl database. Databasen indeholder altså både et id, en
overskrift, dato, filnavn på billede og selve teksten.
Jeg fik løst problemet, men vil nu gerne have mit script
udbygget, så brugeren på for eksempel forsiden ser ser alle
nyhederne listet efter dato med en overskrift, et billede samt en
lille del af den tilhørende tekst (fx. 200 tegn) hvorefter der
kommer et "Læs mere"-link, som, når man trykker på det viser hele
nyheden i dens fulde længde.

Hvordan skal dette problem løses? Er det nødvendigt at ligge det
i to filer (en oversigt og en læse-side) eller kan det klares i
en enkelt fil?
Som det er lige nu bliver nyhederne bare listet fuldt ud. Se
koden på dette link: http://www.sappy.dk/test.php

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 23-07-03 18:26

Christoffer Kjeldgaard <christoffer@sappy.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Hvordan skal dette problem løses? Er det nødvendigt at ligge det
>i to filer (en oversigt og en læse-side) eller kan det klares i
>en enkelt fil?

Det kan klares med én fil. Tildel alle artikler i din database en unik
ID og brug denne til at kalde siden med. Lav en if-sætning, der tester
om der er sendt en ID med som parameter. Hvis det er tilfældet, så
vises den pågældende artikel, ellers blot oversigtet med de korte
resuméer.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk