Montering af bundkort
Fra : Thomas Petersen

Dato : 03-04-01 08:19

Er det svært...........?
- Jeg skal have sat nyt i min, men har aldrig prøvet det før....

Thomas

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 03-04-01 08:54

Nej, men hvis du er helt grøn så allier dig med en der har prøvet det før,
eller lav en aftale med et værksted. Du kan evt. selv afmontere dit gamle og
så lade dem sætte det nye i.

Det er ikke fordi det er nogen stører operation men der er dog så mange ting
der kan gå galt alligevel. At give en step by step ........ m'mmm det kunne
man vel godt, men starter vi fra scratch så blir den en alelse lang.

Måske der er lavet nogen bøger hæfter om netop dette ? - Her var måske en
ide'

Hygge

Janner

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-01 10:01

Thomas Petersen skrev...

>Er det svært...........?

Egentlig ikke, men der er mange faldgruber. De fleste oplever et af
følgende problemer: Motherboardet bliver ikke monteret helt rigtigt i
kabinettet, hvorved motherboardet får kontakt med kabinettet, og derfor
ikke vil starte. Reset- eller powerknap bliver tilsluttet forkert og
motherboardet vil ikke starte.

Hvis der følger en god manual med til dit motherboard, hvor du kan se
hvordan alting skal tilsluttes, så ville jeg ikke have de store
betænkeligheder. Dog ville jeg sikre mig at jeg kunne få hjælp hvis det
gik galt.

Hvis du er omhyggelig og ikke gør noget før du er sikker på det er det
rigtige, så skal det såmænd nok gå.

Nårh ja: Lav en så minimal maskine som muligt(CPU, et RAM modul, grafik
og floppy) til at starte med, så du kan begrænse fejlsøgningen hvis der
er problemer. Så kan du altid bygge videre på systemet bagefter.

God fornøjelse!

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-04-01 12:28

"Thomas Petersen" <Thomas_Petersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det svært...........?
> - Jeg skal have sat nyt i min, men har aldrig prøvet det før....
>
> Thomas

Hej Thomas
må jeg foreslå dig at du ser på følgende side http://pcmech.pair.com/
indeholder alt det du skal vide om hvordan de forskellige ting skal sættes i
en PC, øverste venstre hjørne under Build a PC.

Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
posorensen@mail1.stofanet.dk

Fra : Tjek

Dato : 03-04-01 16:48

Eller en guide på dansk:

http://www.tweakup.dk/BygEnPc/hovedmenu.htm

- tjek

Fra : Torben F@rum

Dato : 03-04-01 17:54

Thomas Petersen skrev i meddelelsen <9abtfb$bkt$1@news.inet.tele.dk>...
>Er det svært...........?
>- Jeg skal have sat nyt i min, men har aldrig prøvet det før....
>
>Thomas

Hvis du nu skrev hvor du bor, var der sikkert en "ekspert" som forbarmede
sig over dig, hvis det går galt.

Torben Farum

Fra : Roland Hansen

Dato : 03-04-01 08:51

"Thomas Petersen" <Thomas_Petersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det svært...........?
> - Jeg skal have sat nyt i min, men har aldrig prøvet det før....
>
> Thomas

Hej Thomas!

Jeg syntes ikke, at det er særligt svært. Jeg har selv sat bundkort i de 3
maskiner, som jeg har stående og jeg har lige skiftet kabinet på den ene og
jeg har hjulpet flere med det. Hvis du bor i nærheden af Struer, vil jeg
gerne hjælpe dig med det.

Roland.