MS Windows
briani 27239
Dualboot @ win2k + winXP
Fra : ThePoet @ moeller200~

Dato : 23-07-03 16:41

Hejsa NG...

Jeg skal bruge hjælp til mit problem angående dualboot med win 2k og win xp.

Jeg har to partitions....

På den ene er der win 2k - den anden har win xp.

Førhen kunne jeg ved startop vælge hvilket system der skulle bootes på - men
efter geninstalation af win2k starter den med win2k uden at spørge mig.

Jeg vil gerne have mulighed for at vælge igen - hvad gør jeg?

Bo Møller | www.web2you.dk
bm @ web2you.dk

Fra : Edmund

Dato : 23-07-03 17:58

ThePoet @ moeller2000 skrev:

> [...]
> spørge mig.
>
> Jeg vil gerne have mulighed for at vælge igen - hvad gør jeg?

Ret boot.ini i roden af C-drevet, du skal måske rette i mappe indstillinger
for at se skjule filer.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="2000" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="XP" /fastdetect

Og så skal du sikkert finde NTLDR og NTDETECT.COM på din XP cd og overskrive
dem der ligger i roden af C-drevet.
Meld lige tilbage og fortæl om det er nødvendigt at kopiere disse to.

Mvh Edmund

Fra : ThePoet @ moeller200~

Dato : 23-07-03 18:35

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> [...]
overskrive
> dem der ligger i roden af C-drevet.
> Meld lige tilbage og fortæl om det er nødvendigt at kopiere disse to.

tak tak...!!

Bo Møller | www.web2you.dk
bm @ web2you.dk