billig 2 takts olie hvor ??
Fra : Keld Petersen.

Dato : 23-07-03 16:38

er der en der ved hvor man kan købe billig olie, til at blande i benzin, til
totakts bådmotorer.
det koster jo en herregård. det billiste jeg har set er 60 kr., for en
liter. det må da kunne gøres billigere.
hilsen Keld.

Fra : claus v

Dato : 23-07-03 18:58

"Keld Petersen." <jasper372000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> totakts bådmotorer.
> det koster jo en herregård. det billiste jeg har set er 60 kr., for en

thansen

Fra : Thomas

Dato : 23-07-03 20:46

"claus v" <NOwinga30SPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Keld Petersen." <jasper372000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> til
> >

> thansen

T. Hansen's er vist ikke godkendt til påhængsmotorer pga. noget med
forbrændingstemperaturen hvilket både din motor ikke vil have godt af og
forøget forurening! En to-takts olie skal have en TC-W3 godkendelse!

Jeg kan anbefale en Quicksilver TC-W3 Premium Plus fuldsyntetisk
to-taktsolie til 73 kr./liter

Fra : Keld Petersen.

Dato : 23-07-03 21:12

tak for svarene

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-07-03 19:22

> [...]
> totakts bådmotorer.
> det koster jo en herregård. det billiste jeg har set er 60 kr., for en

Kig i diverse byggemarkeder, de er ofte billigere.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-07-03 19:56

Husk bare, at der er forskel på alm 2 takts olie og 2 taktsolie til
båd-påhængsmotorer. Påhængsmotorer kører ved en lavere temperatur og derfor
skal olien laves lidt anderledes. Bruger du alm. 2 takts olie vil du få sod
i motoren, fordi den ikke kan forbrænde olien helt.

/Bjarke

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 23-07-03 22:15

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bfmloc$p9g$1@news.cybercity.dk...
> [...]
sod
> i motoren, fordi den ikke kan forbrænde olien helt.

De skal være Askefrit, for at det virker ordentligt på påhængsmotore.

Glenn

Fra : Kim Nielsen

Dato : 23-07-03 21:35

Prøv Biltema - kr. 98,00 for 4 liter.

Kim

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 24-07-03 13:34

> Prøv Biltema - kr. 98,00 for 4 liter.

Den har jeg sejlet med i 2 år uden problemmer...

sejler med en marina 75 hk fra 1984, kører meget tit lav fart
hvor den ryger noget...der er jo en 2-takter, så heller ryge lidt
end for lidt benzin/olie

mikael

Fra : Calle.

Dato : 29-07-03 21:55

Keld Petersen. wrote:
> er der en der ved hvor man kan købe billig olie, til at blande i
> benzin, til totakts bådmotorer.
> det koster jo en herregård. det billiste jeg har set er 60 kr., for en
> liter. det må da kunne gøres billigere.
Du kan bare købe olien i 5L istedet, så får du det til en helt anden
pris

--
Calle