FWA...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 03-04-01 07:40

Hej!
Jeg ved ikke, om det er lidt OT, men jeg kan ikke finde nogle grupper, hvor
det passer bedre!
Er der nogen, der ved noget om status på de hersens FWA-udbydere? Sonofon
meldte ud i vinters at til sommer ville 95% af landet kunne benytte sig af
deres, men der står intet på deres hjemmeside.

Jeg prøvede at skrive til dem, men fik intet svar og da jeg så ringede,
snakkede jeg med én der mest af alt lød som om, han ikke anede hvad FWA er
for noget *TSK*

Grunden til at jeg er meget interesseret i at høre mere om produktet er, at
jeg er en af de, der bor så langt ude på landet at jeg ikke kan få Stofa
eller xDSL eller noget som helst, der minder om flat-rate. Ikke engang
Cybercity's flatrate på ISDN...

Grundlæggende vil jeg gerne vide en masse om FWA, men der er et par ting,
der trænger sig på:

- pris
- hastighed
- fast IP?
- kan jeg få det?

Hvis der er nogen, der kender en side eller andet, hvor man kan få svar på
nogle af de sp., ville det være bår' dæjli'!

Mvh. Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-01 11:04

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis der er nogen, der kender en side eller andet, hvor man kan få svar på
> nogle af de sp., ville det være bår' dæjli'!

Hvis du kigger tilbage i gruppen, vil du se det har været oppe og vende et
par gange eller 5.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 03-04-01 11:57

> Hvis du kigger tilbage i gruppen, vil du se det har været oppe og vende et
> par gange eller 5.

Så skal man vist LAAANGT tilbage - jeg har (inden jeg skrev) kigget tilbage
til 24/2 og har ikke kunnet finde noget...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-01 12:21

> Så skal man vist LAAANGT tilbage - jeg har (inden jeg skrev) kigget
tilbage
> til 24/2 og har ikke kunnet finde noget...

Så prøv at kigge i gruppen dk.edb.internet.udbydere

xdsl omhandler xdsl teknologien, men sjovt kæder alle folk det sammen med
alle former for bredbånd.

--
Bjarke Andersen

Fra : Miklos

Dato : 03-04-01 12:27

> Hej!

Hej Michael :)

> [...]
> meldte ud i vinters at til sommer ville 95% af landet kunne benytte sig af
> deres, men der står intet på deres hjemmeside.

Sidst jeg snakkede med en Sonofon ansat der arbejdede med FWA fortaltee han
de ville være klar til erhverv til sommer, og måske private lige efter
sommer.

> Jeg prøvede at skrive til dem, men fik intet svar og da jeg så ringede,
> snakkede jeg med én der mest af alt lød som om, han ikke anede hvad FWA er
> for noget *TSK*

Typisk kundeservice, eller mangel på samme.

> [...]
> jeg er en af de, der bor så langt ude på landet at jeg ikke kan få Stofa
> eller xDSL eller noget som helst, der minder om flat-rate. Ikke engang

Øv, men så har du også en god natur :)

> Grundlæggende vil jeg gerne vide en masse om FWA, men der er et par ting,
> [...]

Prisen ved jeg ikke, kun at de vil konkurere med ADSL, så det bliver nok
inde for rimeligehedens grænser (Jeg giver 1000 om måneden for 2Mbit ADSL og
det er meget rimelig imo).

Hastighed på FWA går op til 155Mbit, Sonofon udbyder dog 'kun' op til 34Mbit
på nuværende tidspunkt, måske tager de det op til overvejelse hvis du har
brug for mere derhjemme :)

Fast IP burde du sagten kunne få - intet problem der.

Du kan kun få det hvis du har LoS (Line of Sight) til en af deres master,
det er negative ved FWA. Mange mennesker har ikke LoS til en Sonofon mast.

> Hvis der er nogen, der kender en side eller andet, hvor man kan få svar på
> nogle af de sp., ville det være bår' dæjli'!

Check evt. whatis.com hvis du leder efter forklaring på tekniske detaljer.

Hygge
- Miklos

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-01 21:21

"Miklos" <miklos@microsux.dk> skrev i en meddelelse
> Typisk kundeservice, eller mangel på samme.

Tja, kundeservice er normalt npget man yder til nuværende eller snarligt
kommende kunder på nuværende produkter.
Det passer næppe til ovenstående.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Erik Dan

Dato : 03-04-01 16:21

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg er en af de, der bor så langt ude på landet at jeg ikke kan få Stofa
eller xDSL eller noget som helst, der minder om flat-rate. Ikke engang

http://www.zillion.dk/produkter/access/proaccess/index.html#5

/ Erik

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 04-04-01 13:29

Det er sandt, men det er dæl'me også dyrt i forhold til ADSL... De 625,- er
udover ISDN-linien som man altså stadig skal betale abonnement for udover...

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Erik Dan

Dato : 04-04-01 17:21

> [...]
er
> udover ISDN-linien som man altså stadig skal betale abonnement for
Men da du nu ikke kan få ADSL eller noget der ligner ,er det vel et
rimeligt alternativ.Du får flatrate og fast IP .Jeg bruger selv mit gamle
Diva T/A modem ,og altså ikke TDC's router,og det fungerer fremragende.
/ Erik

Fra : NADali

Dato : 10-04-01 12:44

"Michael Grønbech Larsen" skrev d. 03-04-01 07:40 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvis der er nogen, der kender en side eller andet, hvor man kan få svar på
> nogle af de sp., ville det være bår' dæjli'!

Allerførst, Ja, det er lidt ærgeligt at FWA ikke har en gruppe for sig selv - måske skulle vi bare starte en under "Bredbånd"!

Dernæst: Der var 5 selskaber der fik en FWA licens: Sonofon, butlerNetworks, MediaScape, Tele2, under navnet In2Loop og Formus Communications (der nu har valgt at trække sig ud af Danmark - hvad der sker med deres licens er ikke offentligt kendt endnu).

Som udgangspunkt skal du nok regne med at FWA bliver tilbudt i byområderne først, startende med København og derefter nedefter i størrelse. Sonofon's udrulningsplan med 95% dækning skal nok tages med et gran salt, men det lyder da godt! Afhængig af, hvor langt ude du bor (hvor stor din by er) skal du nok regne med at du først kan få en FWA forbindelse engang i det nye år. Alternativt kan du ringe til de ovenfornævnte selskaber og høre, hvornår de planlægger at etablere netværk i nærheden af dig.

Prisen er svær at sige noget om på nuværende tidspunkt, men eftersom der indledningsvis fokuseres på erhvervsmarkedet, må vi nok forvente at der går et års tid før selskaberne går til privatmarkedet.....hvis ellers ikke du er villig til at betale lidt ekstra og blære dig med rigtig bredbånd!

Den side der nok giver dig mest information om FWA vil være www.butlernetworks.com

Håber det hjalp.

http://www.kandu.dk/